فرمانده ارشد طالبان پاکستان در عملیات نظامیان افغانستان زخمی شد

گزارشگر:دو شنبه 20 دلو 1393 - ۱۹ دلو ۱۳۹۳

mnandegar-3یکی از سخنگویان طالبان پاکستان روز یکشنبه اعلام کرد که فردی به نام عمر خالد خراسانی از فرماندهان ارشد طالبان پاکستان در جریان یکی از عملیات‌های اخیر از سوی نظامیان افغانستان مجروح شده است.
عمر خالد خراسانی فرمانده ارشد گروهی شبه نظامی موسوم به جماعت الاحرار است که یکی از گروه‌های منشعب از گروه تحریک طالبان پاکستان محسوب می‌شود. این فرد متهم به دست داشتن در حملات تروریستی مرگبار زیادی در خاک پاکستان است.
احسان الله احسان سخنگوی جماعت الاحرار در تماس با برخی رسانه‌های پاکستان، تایید کرد که عمر خالد خراسانی در منطقه‌یی در شرق ولایت ننگرهار واقع در نزدیک مرز پاکستان به دست نیروهای نظامی افغانستان مجروح شده است. وی اکنون به یک مکان امن منتقل شده و تحت مداوا قرار دارد.
جماعت الاحرار در حملات تروریستی متعدد در پاکستان دست داشته است و یکی از عمده ترین اقدامات تروریستی این گروه، حدود دو ماه پیش در منطقه ‹واگه› در ایالت پنجاب و در نزدیک مرز هند رخ داد که حدود ۶۰ نفر در آن کشته شدند.
مقامات رسمی پاکستان مدعی هستند که تعدادی از سرکرده‌های اصلی طالبان پاکستان در آن سوی مرزهای این کشور و در خاک افغانستان هستند و از آنجا اقدام به طراحی حملات تروریستی علیه پاکستان می کنند.
مقامات رسمی پاکستان همچنین معتقدند که ملا فضل الله رهبر تحریک طالبان پاکستان نیز در افغانستان حضور دارد. متقابلاً، افغانستان نیز ادعای مشابه را علیه پاکستان مطرح می‌‌کند و مدعی است که طالبان افغانستان در پاکستان حضور دارند و حملات خود علیه افغانستان را در خاک پاکستان طراحی می‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.