ریاست اجراییه: شایستگی معیار معرفی وزرا است

گزارشگر:سه شنبه 21 دلو 1393 - ۲۰ دلو ۱۳۹۳

mnandegar-3معاون سخنگوی رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان اعلام کرد که شایسته سالاری بجای جهادی بودن معیار معرفی وزاری پیشنهادی حکومت وحدت ملی به پارلمان است.
جاوید فیصل معاون سخنگوی عبدالله عبدالله رییس‌اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان در جمع خبرنگاران اعلام کرد: شایسته سالاری و تعهد بجای جهادی بودن معیارهای انتخاب وزرای پیشنهادی دولت افغانستان به پارلمان برای کسب رأی اعتماد است.
سخنان جاوید فیصل در حالی مطرح می‌شود که محمد اسماعیل‌خان وزیر سابق انرژی و آب و از فرماندهان سابق جهادی گفته بود تا زمانی که سهم مجاهدین در کابینه حکومت وحدت ملی در نظر گرفته نشود امنیت در کشور تأمین نخواهد شد.
این دومین بار است که در کمتر از یک ماه اسماعیل‌خان وزیر پیشین انرژی و آب افغانستان ویکی از فرماندهان سابق جهادی نسبت به کمرنگ بودن نقش رهبران و فرماندهان جهادی در ساختار حکومت وحدت ملی انتقاد می‌کند.
وی طی سخنانی روز یک شنبه در هرات، تصریح کرد: در کابینه فعلی حکومت وحدت ملی چهره‌های دو تابعیته حضور دارند و اکثریت افرادی که به پارلمان افغانستان معرفی شده‌اند کمونیست می‌باشند.
انتقادات اسماعیل‌خان مبنی بر حضور کمرنگ مجاهدین در کابینه حکومت وحدت ملی در شرایطی مطرح می‌شود که تاکنون تنها هشت وزیر و رییس امنیت ملی افغانستان توانسته‌اند رأی اعتماد پارلمان کشور را کسب و کار خود را آغاز نمایند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.