۲۵ سال حبس جزای توطیه برای کشتن امریکایی‌ها در افغانستان

گزارشگر:چهارشنبه 6 حوت 1393 - ۰۵ حوت ۱۳۹۳

mnandegar-3وزارت دادگستری امریکا اعلام کرد، دو مردی که به تلاش برای پیوستن به القاعده و آموزش برای انجام حملات علیه امریکایی‌ها در افغانستان متهم بودند، به ۲۵ سال حبس در زندان فدرال محکوم شدند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، ویرجینیا فیلیپس، قاضی منطقه‌یی امریکا روز دوشنبه، سهیل عمر کبیر، ۳۷ ساله و رالف دلئون ۲۶ ساله را به ۲۵ سال حبس محکوم کرد و گفت که طبق نظر دادستان‌ها این افراد در زمین‌های پینت بال و میدان‌های تیر در کالیفرنیای جنوبی تمرین می‌کردند تا برای عملیات آماده شوند.
دو فرد مذکور ماه سپتمبر در دادگاه فدرال محکوم شدند و اتهام آنها تلاش برای فراهم کردن مقدمات حمله و قتل نظامیان امریکایی و پرسنل دولتی بوده است.
دلئون همچنین به توطیه برای قتل، آدم‌ربایی و یا مثله کردن محکوم شده است.
دادستان‌های امریکایی می‌گویند، مدارک نشان می‌دهد که عمر کبیر در سال ۲۰۱۰ رالف دلئون و یکی دیگر از متهمان را به نام میگوئل آلخاندرو سانتانو ویدریالس را با ایدئولوژی شبه‌نظامیان آشنا کرد و پس از آن در سال ۲۰۱۲ به افغانستان سفر کرد و آنها را نیز ترغیب کرد تا به القاعده بپیوندند. اواخر همان سال دلئون و سانتانا چهارمین متهم را به نام عرفان دیوید گوجالی جذب کردند و طبق گفته دادستان‌ها، می‌خواستند که وی نیز به خشونت‌های افراط‌گرایان در خارج ملحق شود.
دلئون، سانتانا و گوجالی در نوامبر ۲۰۱۲ به دست اف بی آی بازداشت شدند و این در حالی بود که آنها می‌خواستند از طریق مکزیک به افغانستان پرواز کنند.
عمر کبیر از سوی پرسنل ارتش امریکا در افغانستان بازداشت شد. سانتانا و گوجالی نیز به جرم خود اعتراف کرده و منتظر دادگاهشان هستند.
استفانی یونکورا، دادستان امریکایی در بیانیه‌ای گفت: این پرونده نشان می‌دهد که حفظ هوشیاری و اقدام سریع برای مقابله با خشونت افراط‌گرایان لازم و حیاتی است.
وزارت دادگستری امریکا می‌گوید، این افراد شدیداً تحت نفوذ انور العولقی سخنگوی متولد امریکای القاعده در شبه‌جزیره عرب بوده‌اند که سال ۲۰۱۱ در حمله پهپادی سیا کشته شد. عمر کبیر متولد افغانستان است و شهروندی امریکا را دارد. دلئون نیز شهروند فیلیپین است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.