معـذرت‌خـواهی طالبان از حمله به کاروان نیروهای ترکی /نخست‎وزیر ترکیه: این کـار طالبان بـی‎پاسـخ نمـی‎مانـد

گزارشگر:شنبه 9 حوت 1393 - ۰۸ حوت ۱۳۹۳

سخنگوی گروه طالبان اعلام کرد که هدف حملۀ روز پنجشنبۀ آنها در کابل ترک‌ها نبودند.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان اعلام کرد که این عملیات در نزدیکی سفارت ترکیه، به قصد حمله به دیپلمات‎های ترکیه‎ای انجام نشده است.
خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از سخنگوی طالبان اعلام کرد: هدف عملیات پنجشنبه، اتباع امریکایی بودند که در خیابان محل انفجار رفت و آمد می‎کردند.
mnandegar-3در این حمله به شمول یک غیرنظامی افغانی، یک سرباز ترکی کشته شدند.
در واکنش به این حمله، نخست‌وزیر ترکیه تاکید کرد که انقره همچنان به مشارکت در تلاش‌های صلح در افغانستان ادامه می‌دهد.
به نوشته روزنامه تودی زمان، احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه روز پنج‌شنبه در جمع فرمانداران در انقره گفت: به‌رغم حملات در افغانستان، انقره متعهد است که به مشارکت در روند صلح این کشور و برقراری صلح و ثبات پایبند بماند و عاملان حمله به سفارت ترکیه باید بدانند که اقدام آنها بدون مجازات باقی نمی‌ماند.
نخست‌وزیر ترکیه تاکید کرد که حضور کشورش در افغانستان تنها به عملیات ناتو ربط ندارد بلکه گروهی از افسران ارتش ترکیه در سال ۱۹۲۱ به افغانستان اعزام شده‌اند تا وظیفه کمک به تشکیل ارتش این کشور را بر عهده بگیرند.
این دومین بار است که طی ماه اخیر یک موتر دیپلماتیک در کابل هدف گروه‌های شبه‌نظامی قرار می‌گیرد. پیش از این نیز در نومبر یک عامل انتحاری به موتر سفارت انگلیس حمله کرد.
در همین حال، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت که ارتش کشورش همچنان به خدمت در افغانستان ادامه‌ می‌دهند و انقره هرگز نیروی جنگی به این کشور اعزام نکرده است.
حمله انتحاری روز پنجشنبه درست یک روز پس از آن صورت گرفت که سفارت امریکا در افغانستان به تمامی شهروندانش در کابل هشدار داده و گفته بود، شبه‌نظامیان قصد انجام حملات قریب الوقوعی را علیه اهداف نامشخص در کابل دارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.