مشاور امنیت ملی پاکستان: با کابل اطلاعات محرمانه تبادله می‎کنیم

- ۱۱ حوت ۱۳۹۳

مشاور امنیت ملی و امور خارجۀ نخست‌وزیر پاکستان گفته است که محیط اعتماد سازی دوجانبه میان افغانستان و پاکستان بهبود یافته که در نتیجه آن تبادل اطلاعات محرمانه و همکاری در بخش دفاعی در بین این دو کشور نیز آغاز شده است.
سرتاج عزیز همچنان اعلام کرد که این کشور خواستار پایان تنش‌های مرزی با هند است و از سرگیری مذاکرات در سطح وزرای امور خارجه نیز تنش‌های mnandegar-3 مرزی دو کشور را کاهش خواهد داد.
سرتاج عزیز گفت: افغانستان امن به نفع پاکستان است و این کشور هرگز اجازه نخواهد داد تا خاک پاکستان علیه افغانستان و سایر کشورهای همسایه مورد استفاده قرار گیرد.
سرتاج عزیز با اشاره به سیاست خارجی پاکستان گفت: امنیت داخلی جزو مهم سیاست خارجی می‌باشد و بین دولت و ارتش پاکستان در رابطه با سیاست خارجی و امنیتی این کشور هماهنگی وجود دارد.
وی اظهارداشت: زمان ایجاد اتهامات بین افغانستان و پاکستان گذشته است.
سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و امور بین‌الملل نخست وزیر پاکستان با اشاره به مذاکرات احتمالی این کشور با هند گفت: پاکستان خواستار مذاکرات جامع با دولت هند است و بدون مسأله «کشمیر» وارد شدن به مذاکرات امکان پذیر نخواهد بود.
قابل ذکر است که اس جی شنکر وزیر امور خارجه هند قرار است ۱۳ حوت وارد اسلام‌آباد شود و مقامات هندی نیز روز گذشته اعلام کردند که مذاکرات صلح در سطح وزرای امور خارجه هند و پاکستان نتیجه تاثیرگذاری بر روابط دو کشور ندارد زیرا محور گفت‌وگوهای این مذاکرات بیشتر در مورد نشست آینده سازمان «سارک» در اسلام‌آباد خواهد بود.
وی افزود: پاکستان خواستار پایان تنش‌های مرزی این کشور با هند است بنا بر این، مذاکرات در سطح وزرای خارجه این تنش‌ها را کاهش خواهد داد.
مشاور نخست وزیر پاکستان اذعان کرد: دولت هند سال گذشته به مذاکرات پایان داده بود و اکنون نیز باید آغازگر مذاکرات باشد.
وی در ادامه گفت: پاکستان توان دفاع از مرزهای خود را دارد اما با هند رقابت تسلیحاتی ندارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.