چهار کشته در نتیجۀ شورش در زندان جوزجان

- ۱۷ حوت ۱۳۹۳

mnandegar-3مقامات امنیتی در شمال کشور خبر داده‌اند که روز یکشنبه (۸ مارچ ۲۰۱۵) در جریان شورش در زندانی در ولایت جوزجان، حداقل ۴ تن کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند. در این حادثه زندانی‌ها به زندانبان‌ها حمله کردند.
مقامات می‌گویند شورش هنگامی در زندان ولایت جوزجان رخ داد که زندانبان‌ها مشغول جستجوی کارد، موبایل یا دیگر ابزار ممنوعه در سلول زندانیان بودند.
فقیر محمد جوزجانی، فرمانده امنیه ولایت جوزجان به «خبرگزاری آلمان» گفته است که بندی‌ها به سه افسر زندانبان در داخل سلول محبس حمله کردند: «آنها هر سه افسر را با کارد در دست داشته یا سلاح خود افسرها کشتند».
جوزجانی گفت که پس از این حمله، دیگر بندی‌ها نیز دست به شورش زدند که در نتیجه تیراندازی یک زندانی کشته و ده تن دیگر زخمی شدند.
جوزجانی گفت که چهار پولیس و یک دادستان توسط بندی‌ها گروگان گرفته شده بودند که اعضای اداره محلی تلاش کردند تا برای رهایی این افراد مذاکره کنند.
فرمانده امنیه ولایت جوزجان گفت: «بندی‌های شورشی، جنگجویان طالبان بودند. من فکر می‌کنم که این یک توطیه فرار از زندان بوده است». طالبان تاکنون در این مورد اظهار نظر نکرده اند.
این زندان که در شهر شبرغان ولایت جوزجان موقعیت دارد، ۸۰۰ زندانی زن و مرد را در دو بخش جداگانه در خود جای داده است. زندانیان از دو ولایت جوزجان و سرپل هستند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.