بیـش از ۷۰۰ خانـواده در نتیـجۀ درگیـری‌ نیـروهای امنیتـی و طالبـان در غـور بیجـا شـده‌اند

- ۲۹ قوس ۱۳۹۸

مسوولان محلی ولسوالی دولت‌یار و برخی از اعضای شورای ولایتی غور می‌گویند، بیشتر این خانواده‌ها از منطقۀ سمک به مرکز این ولسوالی و مناطق همجوار آن بیجا شده‌اند و در وضعیت بدی قرار دارند.
محمدموسا کلیم، ولسوال دولت‌یار غور به خبرگزاری سلام وطندار گفته است، در نتیجۀ عملیات خالد ۳ در ولسوالی دولتیار این ولایت، بیش از ۷۰۰ خانواده بیجا شده‌اند.
ولسوال دولت‌یار هم‌چنان می‌گوید، این شمار خانواده‌ها که بیش از پنج روز می‌شود از منطقۀ سمک به مرکز ولسوالی و مناطق همجوار آن آواره شده، به کمک‌های فوری نیازمنداند.
عبدالحمید ناطقی، عضو شورای ولایتی غور وضعیت بی‌جاشده‌گان ولسوالی دولت‌یار را نگران کننده می‌داند و می‌گوید، شمار زیادی از این خانواده‌ها هم اکنون در هوای سرد و در دره‌ها به سر می‌برند.
غلام ناصر خاضع، والی غور می‌گوید، تمام آماده‌گی‌ها برای رسیده‌گی به بی‌جاشده‌گان گرفته شده و هیأتی برای بررسی وضعیت آواره‌گان به ولسوالی دولتیار رفته است.
مسوولان محلی غور هم‌چنان می‌گویند، نیروهای امنیتی در عملیات‌شان تلفات سنگینی به طالبان وارد کرده‌اند و منطقۀ سمک نیز از وجود افراد این گروه پاکسازی شده است. اما طالبان هنوز در این باره ابراز نظری نکرده‌اند.

mandegar

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.