نمایشگاه نوروزی کشورهای فارسی‌زبان

- ۱۹ حوت ۱۳۹۳

mnandegar-3نمایشگاه بین المللی فروش نوروزی با حضور ۱۰۰ شرکت از کشورهای فارسی زبان ایران، افغانستان و تاجیکستان روز سه شنبه در شهر دوشنبه افتتاح شد.
در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، مقامات شرکت کننده سه کشور بر ضرورت همکاری‌های اقتصادی بیشتر تأکید و ابراز امیدواری کردند که برپایی این‌گونه نمایشگاه‌ها زمینۀ لازم برای افزایش سطح مبادلات اقتصادی و آشنایی مردم با تولیدات هم زبانانشان را فراهم کند.
در این حال، سفیر افغانستان در تهران در دیدار با شماری از مقام‎های ایرانی روی تشکیل بنیاد فرهنگی منطقه‌یی کشورهای فارسی زبان، بحثت و گفت‎وگو کرد.
نصیر احمد نور، سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران روز سه‌شنبه با محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی و فرهاد نظری مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث طبیعی و معنوی ایران دیدار کرده و علاقه‌مندی کابل را برای توسعه همکاری درزمینه میراث فرهنگی ابلاغ کرد.
محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی ایران در این نشست به همکاری فرهنگی کشورهای منطقه تأکید کرد و گفت: موضوعات فرهنگی مرز نمی‌شناسد و کشورهای منطقه که اشتراکات فرهنگی بسیاری دارند، می‌توانند از نزدیک همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشند.
طالبیان اعلام کرد: سازمان میراث فرهنگی برای مرمت و حفظ و صیانت از آثار تاریخی افغانستان آماده همکاری است.
معاون میراث فرهنگی ایران با اشاره به حضور افغانستان در پرونده چندملیتی نوروز گفت: این همکاری مشترک آغازی برای اقدامات بزرگ‌تر است.
وی به سفیر افغانستان در ایران گفت: ایران و افغانستان می‌توانند درخصوص مساجد تاریخی یا آرامگاه‌ها پرونده مشترک تهیه کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.