رییس مجلس سنا: صلح‌ دسیسه نباشد

- ۱۹ حوت ۱۳۹۳

رییس مجلس سنا می‌گوید که از روند صلح با قاطعیت حمایت می‌کند؛ اما صلحی نمی‌خواهد که بر اساس آن، بیرق سفید طالبان زیر عنوان داعش به سیاه تبدیل شود و به هدایت پنجابی‌ها، خونریزی در افغانستان ادامه یابد.
فضل‌هادی مسلم یار رییس مجلس سنا گفت: «ما طرفدار صلح استیم و با قاطعیت می‌خواهیم؛ اما صلحی که دسیسه‌هایی را به دنبال نداشته باشد».
آقای مسلم یار افزود: «پاکستان می‌خواهد چال و نیرنگ بازی کند، طالبان برادران ما هستند و گفت‌وگوهای رو برو با آنان درست است؛ اما اگر طوری که رییس‌جمهور گفته است، mnandegar-3گفت‌وگوهای صلح با پاکستان انجام شود، باید بیرق سفید طالبان به سیاه بدل نشود و تمامی دسیسه‌هایی که در پنجاب برعلیه افغانستان طرح می‌شود، متوقف گردد».
او خاطر نشان کرد: در مورد این‌که روند صلح در مسیر درست روان است؛ از طرف حکومت اطمینان داده شده؛ اما باز هم مطمین نیستم. به هیچ صورت نمی‌خواهیم که به پاکستان امتیاز داده شود و آن‌هم به نام خط دیورند.
آقای مسلم‌یار تأکید ورزید: اگر صلح می‌آید باید جنگ در افغانستان ختم شود و دیگر بهانه‌یی برای ادامه جنگ در کشور وجود نداشته باشد؛ این خواست تمام سناتوران و مردم افغانستان است و‌ اگر در نتیجه صلحی‌که طالب به داعش تبدیل شود و «کرنیل» دستور ادامۀ خونریزی را دهد چنین صلحی قابل قبول نیست.
سناتوران بر این باور هستند، افرادی‌که هم اکنون به داعش پیوسته اند در گذشته طالب بودند.
صادقی پروانی دیگر عضو مجلس گفت: رییس‌جمهور و رییس اجرایی باید دقت داشته باشند که در پس صلح، دسیسۀ زیر عنوان داعش به وجود نیاید.
سناتوران بر این باور اند که پروژۀ طالبان تمام شده و پاکستان می‌خواهد هم از صلح افغانستان امتیاز گیرند و هم پروژۀ جدیدی زیر عنوان داعش برای ایجاد ناامنی‌ها در کشور استفاده کنند.
این نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شود که رییس جمهور گفته بود که ابتکار عمل را در راستای صلح افغانستان در دست دارد و به هیچ وجه نمی‌گذارد که قیمت صلح بیشتر از جنگ برای مردم افغانستان تمام شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.