رییس اجرایی: تنها با اصلاح نظام انتخاباتی قانع می شویم

- ۲۳ حوت ۱۳۹۳

رییس اجرایی دولت وحدت ملی می‌گوید که او و مردم افغانستان تا اصلاح کامل نظام و نهادهای انتخاباتی قانع نخواهند شد.
داکتر عبدالله عبدالله این سخنان را در بیستمین سالروز شهادت استاد عبدالعلی مزاری، رهبر فقید حزب وحدت اسلامی افغانستان، بیان کرد.
رییس اجرایی دولت در این مراسم که روز جمعه ۲۲حوت در کابل برگزار شده بود، گفت که انتخابات آزاد و شفاف خواست مردم افغانستان است و اصلاح نظام انتخاباتی از شرایط mnandegar-3اصلی در تشکیل حکومت وحدت ملی بود.
او گفت: «بگذارید هر چه تبصره است شود، من و این مردم به هیچ چیز جز انتخابات شفاف و اصلاح کامل نظام انتخاباتی و نهادهای انتخاباتی قانع نیستیم و نخواهیم بود.»
آقای عبدالله افزود که مردم نباید نگران آینده باشند و دولت وحدت ملی برای تامین عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد اداری و تامین امنیت تلاش خواهد کرد.
محمد محقق معاون رییس اجرایی افغانستان هم گفت که جای نگرانی نیست و این روزها بحث روی فرمان اصلاح نظام انتخاباتی و نهادهای انتخاباتی جریان دارد.
آقای محقق اظهار امیدواری کرد که در آینده انتخابات در افغانستان به شکلی راه‌اندازی شود که همه با اعتماد به نظام و نهادهای انتخاباتی، بدون هیچ سر و صدایی نتایج انتخابات را قبول کنند.
رییس اجرایی حکومت همچنان گفت که او تا اکنون به آرزوی خویش در راستای خدمت‎گذاری به مردم نرسیده است.
داکتر عبدالله گفت که از آغاز کار دولت وحدت ملی در کشور نتوانسته اند کاری را که آرزو داشته اند تا حال برای مردم انجام بدهند.
او افزود، پس از این تلاش‌های شان را برای بر آورده ساختن تعهدات شان با مردم شدت می‌بخشند.
آقای عبدالله گفت، به طور کامل از مشکلات و نگرانی‌های مردم با خبر هستیم و تلاش‌مان این خواهد بود که به اولویت‌ها به شمول تأمین صلح و ثبات و ایجاد یک نظام قابل قبول برای مردم توجه نماییم.
رییس اجرایی حکومت گفت که پس از این به کسی اجازه داده نخواهد شد تا روند پیشرفت افغانستان را دگرگون سازد.
در این مراسم، حامد کرزی رییس جمهور سابق، مردم را تشویق کرد که از رهبران و برنامه‌های حکومت وحدت ملی حمایت نمایند.
آقای کرزی گفت، ناامنی در افغانستان ریشۀ خارجی داشته و نیاز است برای نجات از آن از رهبران حکومت حمایت صورت گیرد تا آنان با عملی کردن برنامه‌های شان به مردم خدمت نمایند.
آقای کرزی همچنان اضافه کرد که در افغانستان ناامنی، اختطاف و ایجاد بی‌نظمی‌ها دست‌های بیگانه و نامعلوم وجود دارد.
حامد کرزی در حالی مردم را به حمایت از حکومت تشویق می‌کند که اخیراً داکتر عبدالله رییس اجرایی، از رییس جمهور سابق خواست تا آنان را بگذارد که به کارهای‌شان برسند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.