رییس مجلس به غنی و عبدالله: وقت کشی نکنید/ ریاست جرایی: منتظر ارگ هستیم

- ۲۳ حوت ۱۳۹۳

هارون مجیدی

مجلس نمایندگان از رهبران دولت وحدت ملی خواست که پیش از سفر به امریکا، اعضای باقی ماندۀ کابینه را جهت کسب رأی اعتماد به مجلس معرفی کنند.
عبدالروف ابراهیمی رییس نماینده‌گان روز شنبه در نشست عمومی مجلس گفت: « تأخیر در معرفی اعضای باقی مانده کابینه به مجلس، غیرمنصفانه و نگران‌کننده است. رییس جمهور غنی و آقای عبدالله باید در رابطه وقت کشی نکنند».

mnandegar-3

آقای ابراهیمی افزود: آقای غنی و عبدالله باید قبل از سفرشان به امریکا اعضای باقی مانده کابینه را به مجلس معرفی کنند تا حداقل در این سفر «گپی برای گفتن» داشته باشند.

ریاست اجرایی در پیوند به درخواست مجلس می‎گوید که سهم آنان مشخص شده و منتظر ریاست جمهوری هستند.
مشاور ریاست اجرایی هم‌چنان می‌گوید که به خاطر رسیدن نوروز و سفر رییس‌جمهور و رییس اجرایی به امریکا، تکمیل شدن کابینه تا دو هفتۀ دیگر زمان می‌برد.
سید حسین فاضل سانچارکی مشاور فرهنگی ریاست اجرایی در گفت‌و گو با روزنامۀ ماندگار می‌گوید: از آدرس ریاست اجرایی در ارتباط به معرفی نامزد وزرا مشکل خاصی وجود ندارد و کار نهایی شده و در این مورد تصامیم گرفته شده و چهره‌ها نیز مشخص شده است.
آقای سانچارکی گفت: ما منتظر نهایی شدنِ کار توسط ریاست جمهوری هستیم و تا آن زمان احتمالاً دو هفتۀ دیگر نیز فرصت نیاز است.
مشاور فرهنگی ریاست اجرایی تصریح می‌کند که فرارسیدن رخصتی‌های نوروز و سفر رهبران دولت وحدت ملی به امریکا سبب شد تا معرفی نامزدان باقی مانده به تأخیر بیافتد.
آقای سانچارکی می‌گوید که ریاست اجرایی هفت نامزد وزیر را معرفی می‌کند و اعضای باقی مانده از طرف ریاست جمهوری معرفی می‌شوند.
آقای سانچاری از این نامزد وزرا نام نمی‌برد و می‌گوید که همزمان با معرفی آنان به پارلمان نام این نامزد وزرا در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.
مشاور فرهنگی ریاست اجرایی هرچند در پیوند به معرفی دوبارۀ وزرای رد شده چیزی اظهار نظر نکرد، اما بیان داشت که آنان تلاش می‌کنند تا چهره‌های جدید را به پارلمان معرفی کنند.
آقای سانچارکی تأکید می‌کند که هر چه عاجل‌تر باید کابینه تکمیل شود و نهادها و ادارات دولتی از بی‌سرنوشتی و سرپرستی بیرون شود.
مشاور فرهنگی ریاست اجرایی می‌گوید که مشکلات مردم روبه افزایش است و ادارات دولتی تحرک لازم ندارد؛ بناً ضروری ا‌ست تا به این مشکلات رسیده‌گی شود.
رییس جمهور غنی خود در افتتاح کار سال پنجم شورای ملی گفت که به مجرد پایان انتخابات هیأت اداری مجلس، اعضای باقی مانده کابینه را معرفی می‌کند؛‌ اما انتخابات درونی مجلس هفتۀ گذشته به پایان رسید و تاهنوز از معرفی کابینه خبری نیست.
هفت وزیر و رییس عمومی امنیت ملی پیش از رخصتی‌های زمستانی مجلس رأی اعتماد به دست آوردند و باقی وزارت‌خانه‌ها و ریاست‌های عمومی توسط سرپرستان اداره می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.