داکتر عبدالله: حساب طالبان از داعش جداست

گزارشگر:دو شنبه 25 حوت 1393 - ۲۴ حوت ۱۳۹۳

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان در سفر به هند در پاسخ به پرسشی اعلام کرد که طالبان و گروه تروریستی داعش هیچ ارتباط سازمانی با یکدیگر ندارند و حساب آنها از یکدیگر جداست.
عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان در سفر دو روزه‌ به هند، در پاسخ به پرسشی گفت که هیچ ارتباط سازمانی میان گروه طالبان افغانستان و گروه تروریستی داعش وجود ندارد.
عبدالله ضمن اعلام پیوستن تعدادی از فرماندهان محلی طالبان به گروه تروریستی داعش اظهار داشت: این فرماندهان طالبان تهدید جدی به شمار نمی‌روند زیرا دولت افغانستان با نظارت بر وضعیت کشور از گسترش این مسأله جلوگیری خواهد کرد.mnandegar-3
قابل ذکر است عبدالله عصر روز جمعه وارد دهلی‌نو شده است.
وحید مژده از افراد نزدیک به طالبان در مصاحبه‌یی با خبرگزاری تسنیم در این خصوص گفته بود که موضوع داعش و تبلیغات آن‌ها بسیار عجیب است و گروه طالبان نیز تاکنون دوبار با ارسال پیام به داعش، خواسته تا دست از اقدامات خود بردارند و سبب فتنه در افغانستان و پاکستان نشوند.
به گفته وی، داعش نیز به این نتیجه رسیده که حضور آنها در این مناطق با مقاومت گروه‌های تندرو و پرسابقه روبرو خواهد شد.
مژده تاکید کرده بود: در افغانستان به هیچ وجه شرایط حضور داعش وجود ندارد زیرا طالبان افغانستان برآمده از مدارس دیوبندی هستند و داعش یک گروه سلفی بشدت تندرو است که سرسازش با دیوبندیها ندارند و حضور داعش در این کشور بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.
این در حالی است که ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش نیز ملا محمد عمر را یک جنگ‌سالار بی‌سواد و نادان عنوان کرده و او را خالی از ارزش و اعتبار روحانیت و سیاست خوانده‌ بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.