شورای عالی صلح از درخواست غنی از امریکا انتقاد کرد

گزارشگر:چهار شنبه 12 حمل 1394 - ۱۱ حمل ۱۳۹۴

شورای عالی صلح و برخی عناصر بانفوذ ضمن انتقاد از تلاش‌های رییس جمهور غنی برای نگه داشتن نیروهای امریکایی برای مدتی طولانی‌تر گفتند این اقدام می‌تواند به شانس‌ها برای پایان دادن به اقدامات تروریستی طالبان لطمه بزند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، مذاکرات میان طالبان و دولت افغانستان هنوز آغاز نشده اما رهبران شبه نظامیان طالبان آماده‌گی خود را برای این مذاکرات با mnandegar-3میانجیگری پاکستان ابراز کردند.
صدور بیانیه از سوی مقامات امریکایی در جریان سفر اخیر اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان به واشنگتن درخصوص کند کردن روند کاهش تعداد نیروهای امریکایی در افغانستان و اجازه ماندن آن‌ها تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی می‌تواند این روند را پیچیده تر کند.
براساس برنامه پیشین، تعداد نیروهای امریکا باید تا پایان سال جاری میلادی به نصف می‌رسید و این تغییر باعث عصبانیت طالبان شده است.
سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان گفت: مسلماً این اقدام تلاش‌های صلح را پیچیده‌تر می‌کند چرا که طالبان خواستار خروج نیروهای خارجی و امریکایی از افغانستان است.
برخی دیپلمات‌های ارشد منطقه‌یی و میانجیگران داخلی می‌گویند این تصمیم امریکا تفاوت چشمگیری را در درگیری‌ها به وجود نمی آورد اما می‌تواند اعتماد متزلزل میان طالبان و دولت را از بین ببرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.