پنج نامزدوزیر برنامه‎های‌شان را به مجلس ارایه کردند

گزارشگر:سه شنبه 25 حمل 1394 - ۲۴ حمل ۱۳۹۴

در ادامۀ روند ارایه برنامه‌‌های کاری نامزدان پیشنهادی حکومت، روز دوشنبه نیز پنج تن از نامزد وزرا برنامه‌های شان را به مجلس نماینده‎گان ارایه کردند.
نامزدان وزارت‌های اقتصاد، مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، انرژی و آب، تجارت و صنایع و زراعت و مالداری به مجلس حضور یافتند و برنامه‌های کاری آینده شان را جهت کسب رای اعتماد ارایه کردند.
عبدالستار مراد نامزد وزارت اقتصاد گفت که برای احیای اقتصاد کشور در چارچوب یک استراتیژی ملی تلاش خواهد کرد.
mnandegar-3آقای مراد، چالش‌های فراراه این وزارت را برشمرد و تاکید ورزید که ظرفیت‌های انسانی، منابع طبیعی، موقعیت استراتیژیک کشور را به عنوان فرصت‌های قابل توجه غنیمت می‌شمارد و با مدیریت درست این فرصت‌ها کشور را از ادامه کمک‌های خارجی بی‌نیاز خواهد ساخت.
جلب حمایت سیاسی برای وزارت اقتصاد، حمایت از صنایع داخلی، تدوین برنامه استراتیژی، آسیب شناسی دقیق از رشد اقتصادی، توجه به زیربناها، حمایت از سکتور خصوصی، شفافیت و هماهنگی نیز جزو برنامه های آقای مراد در صورت دست یابی به وزارت اقتصاد می باشد.
عبدالرزاق وحیدی نامزد وزارت مخابرات نیز گفت که تا دو سال آینده عواید این وزارت را تا ۵۰ درصد افزایش خواهد داد.
هم اکنون ۷ درصد عواید دولت از طریق وزارت مخابرات به دست می‌آید.
آقای وحیدی افزود که هم اکنون مردم از ارایه خدمات و قیمت مخابراتی راضی نیستند و تاکید کرد که در صورت کسب رای اعتماد مجلس، برای دریافت راه حل های تخنیکی و علمی برای این مشکل تلاش می کند.
او بیان داشت که ثبت سیم کارت های تیلفون همراه را نیز قانونمند می سازد.
علی احمد عثمانی نامزد وزارت انرژی و آب نیز یادآور شد که برای مهار آبهای کشور و استفاده از آن می‌کوشد.
اصلاحات در سیستم مدیریتی، مبارزه با فساد، اعمار بندهای کوچک و بزرگ، جهت آبیاری زمین های زراعتی و تولید برق، توسعه متوازن، توجه به سکتور خصوصی، تنظیم سیاست آبی، تدقیق در حوزه های آبی و سایر برنامه های اقتصاد محور و اشتغال زا را در دستور کار آقای عثمانی قرار دارد.
او روی تولید برق حرارتی از طریق استفاده از ذغال سنگ نیز کار خواهد کرد.
همایون رسا نامزد وزارت تجارت هم گفت که برای توسعه و رشد تجارت در کشور کار می کند.
آقای رسا به مشکلات چون فساد گسترده در گمرکات، بهای زیاد تولید در افغانستان و نبود تعادل در صادرات و واردات اشاره کرد و وعده داد، در صورتی که اعتماد نماینده‎گان را حاصل کند به چالش ها رسیدگی جدی خواهد نمود.
اسدالله ضمیر نامزد وزیر زراعت و مالداری نیز وعده داد که به توسعه زراعت در کشور تا مرز خودکفایی و جلوگیری از قطع بی رویه ی جنگلات کار خواهد کرد.
آقای ضمیر گفت که برای رشد زراعت، پارک های بزرگ صنعتی زراعتی را در چندین شهر بزرگ کشور ایجاد می کند.
اصلاحات تشکیلاتی، استخدام متخصصین زراعتی، ارایه خدمات بهتر برای دهاقین و بلند بردن ظرفیت تحقیقاتی زراعتی جزو برنامه‌های دیگر آقای ضمیر است.
تاهنوز ۱۱ نامزد وزیر برنامه‌های کاری شانرا به مجلس ارایه کرده و به روز چهارشنبه روند ارایه برنامه از سوی نامزد وزیران به پایان خواهد رسید.
قرار است پنج نامزد وزیر دیگر به روز چهارشنبه برنامه‌های شانرا به مجلس ارایه کنند و پس از آن در آغاز هفته آینده برای این نامزد وزرا صندوق گذاشته خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.