رییس مجلس نماینده‌گان: رهبران دولت در مورد رهایی ۳۱ مسافر گروگان اظهارات متناقض ارایه کرده اند

گزارشگر:چهار شنبه 26 حمل 1394 - ۲۵ حمل ۱۳۹۴

mnandegar-3عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان کشور از بی توجهی رهبران دولت وحدت ملی در مورد رهایی ۳۱ مسافر گروگان به شدت انتقاد کرده و گفته است که رییس جمهور و رییس اجرایی در این زمینه تنها وعده داده‌اند.
او گفت که اشرف‌غنی و عبدالله عبدالله در مورد ۳۱ مسافر گروگان اظهارات متناقض ارائه کردند و تا کنون هیچ‌‌گونه اقدام عملی نکرده‌اند.
عبدالرووف ابراهیمی با شماری از اعضای مجلس دیروز از خانواده گروگان‌ها و تحصن کنندگان در خیمه تحص پارک زرنگار دیدار کردند.
آنان در این دیدار گفتند که حکومت هیچ اطلاعاتی را در مورد ۳۱ اسیر با اعضای شورای ملی مطرح نکرده است.
آقای ابراهیمی پس از این ملاقات به جلسه‌ فوق‌العاده‌ کمیسیون‌های امنیت داخلی و دفاعی مجلس رفت.
در این نشست مقام‌های نهادهای امنیتی و دفاعی کشور به دلیل افزایش ناامنی‌ها در کشور فراخوانده شده بودند.
آقای ابراهیمی در مورد سی و یک مسافر گروگان گفت: «اگر رهبران حکومت وحدت ملی چیزی نمی‌گویند، وزیران به عنوان نمایند‌گان اعضای شورای ملی در حکومت، باید اطلاعاتی را در اختیار مجلس قرار بدهند.»
این در حالی است که بیشتر از ۵۰ روز از ربودن و گروگان گرفتن سی ویک مسافر هزاره می‌گذرد و تاکنون هیچ‌گونه جزئیاتی در مورد آنان وجود ندارد.
خانواده گروگان‌ها و فعالان مدنی در دادخواهی برای رهایی گروگان‌ها در پارک زرنگار شهر کابل خیمه تحصن برپا کردند.
تا کنون عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت از تحصن کنندگان دیدار کرده و گفته که حکومت در بالاترین سطح به دنبال رهایی مسافران گروگان است.
رییس مجلس اما گفت: «به دیدار خانواده‌های اسیران و اعضای جامعه‌ی مدنی رفته بودیم و در پاسخ پرسش‌های آنان هیچ حرفی برای گفتن نداشتیم و این مشکل به حکومت وحدت ملی بر می‌گردد.»
اخیراً یک گروهی از بزرگان محلی زابل به دیدار تحصن کنند‌گان آمده‌ و گفته‌اند که گروگان گیران در بدل رهایی ۳۱ مسافر خواهان رهایی ۱۲ زندانی طالب از زندان‌های افغانستان هستند.
این موضوع اما از سوی عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت رد شد، او گفت که هیچ زندانی با گروگان‌ها معامله نخواهد شد.
از سویی هم عبدالله عبدالله گفته بود که به دلیل مشکلات امنیتی حکومت نمی‌تواند تمام موضوعات را در اختیار رسانه‌‎ها و مردم قرار بدهد؛ اما تلاش‌ها برای آزادی گروگان‌ها جریان دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.