شوراهای ولایتی: به سرپرستی والیان در ولایات خاتمه داده شود

- ۱۴ ثور ۱۳۹۴

سه شنبه ۱۵ ثور ۱۳۹۴

 

mnandegar-3نمایندگان شوراهای ولایتی از ۳۴ ولایت کشور خواستار خاتمه دادن به سرپرستی والیان در ولایات شدند.
نمایندگان شوراهای ولایتی ۳۴ ولایت کشور طی نشست سه روزه در کابل در رابطه به نمایندگی موثر در حکومتداری محلی طرح پیشنهادی را به منظور بهبود نقش شوراهای ولایتی در حکومتداری محلی و نمایندگی موثر از مردم به رهبران حکومت ترتیب دادند و از رییس جمهور خواستند که هر چه زودتر به سرپرستی ولایات که از چند ماه به این سو سرپرستان ولایات را اداره می کنند، خاتمه بخشد.
این شورا مشکلات عمده فراراه حکومت محلی خوب در سطح ولایات را، عدم همکاری میان ارگان های حکومتی، نهادهای عدلی و قضایی و شوراهای ولایتی عنوان کردند.
آنان انتقاد داشتند که در مورد تقرری های مسوولین بلندرتبه در ولایات با شوراهای ولایتی مشورت صورت نمی گیرد و مصوبات این شورا به ندرت مورد توجه قرار می گیرد.
نمایندگان شوراهای ولایتی از رییس جمهور خواستند که یک پالیسی روشن را در رابطه با همکاری و هماهنگی میان شوراهای ولایتی و ادارات حکومتی ایجاد کند تا به این شورا به مثابه یک نیروی تقویت کننده نگریسته شود نه یک نهاد مزاحم و اخلال کننده.
در طرح پیشنهادی این شوراها آمده است که اعضای شوراهای ولایتی معاش کافی ندارد و حداقل نصف معاش اعضای مجلس سنا برای اعضای شوراهای ولایتی تعیین گردد.
نمایندگان شوراهای ولایتی از رییس جمهور خواستند که تا دوره کاری وکلای شوراهای ولایتی را درج سوانح کاری آنها گردد.
گفتنی است که شوراهای ولایتی بر اساس قانون اساسی نهادی است که از عملکرد حکومت در ولایات نظارت می کنند.
چندی قبل حق نظارت شوراهای ولایتی از سوی مجلس نمایندگان از آنان صلب شده بود که اعضای شوراهای ولایتی با تحصن کاری و راهپیمایی های گسترده، این حق را دوباره بدست آوردند و رهبران حکومت نیز با آنان موافقت کردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.