تلفات سنگین نیروهای امنیتی در بدخشان

- ۱۴ ثور ۱۳۹۴

سه شنبه ۱۵ ثور ۱۳۹۴

 

مسوولان در ولایت شمال‌شرقی بدخشان می‌گویند که ناوقت روز یکشنبه طالبان به پای‌گاه‌های نیروهای امنیتی در ولسوالی وردوج این ولایت حمله‌های گروهی را انجام داده‌اند.
عبدالله ناجی نظری، رییس شورای ولایتی بدخشان می‌گوید که در پی این حمله ۱۷ نفر از نیروهای امنیتی کشته شده و ۲۰ تن دیگر آنان ناپدید mnandegar-3هستند.
از سویی، باشنده‌گان محل در وردوج بدخشان می‌گویند که در حال حاضر چندپاس‌گاه نیروهای امنیتی به دست طالبان افتاده و این نیروها به مرکز ولسوالی عقب‌نشینی کرده‌اند. رییس شورای ولایتی بدخشان
با انتقاد از مسوولان امنیتی می‌گوید که نیروهای کافی در ولسوالی‌های جرم و وردوج موجود است اما از این نیروها استفاده نشده‌است.
در این درگیری به مخالفان مسلح دولت نیز تلفاتی وارد شده اما آمار آن مشخص نیست.
چند هفته پیش نیز در درۀ خستک ولسوالی جرم بدخشان صدهانفر از طالبان شب‌هنگام بالای نیروهای امنیتی حملۀ گروهی انجام داده شماری از این نیروها را سربریده و تعداد زیادی را زخمی نمودنده جنگ‌افزارهای‌شان را هم با چند تانک و رنجر با خود بردند.
ولسوالی وردوج در چندسال اخیر خونین‌ترین درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و مخالفان مسلح دولت را در خودش داشته‌است.
این در حالی‌ست که پیش از این وزارت دفاع از آغاز عملیات به خاطر سرکوبی مخالفان مسلح دولت در ولایت بدخشان سخن گفته یادآور شدند که شورشیان در آن سرکوب شده‌اند.
چندروز پیش نهادهای امنیتی گفتند که انتقام نیروهای امنیتی را در درۀ خستک ولسوالی جرم از شورشیان گرفته و تلفات سنگینی را به آنان وارد ساخته‌اند.
یک روزنامه نگار بدخشانی می‌گوید که خانواده‌های قربانیان نیروهای ارتش تا هنوز لباس غم بدل نکرده‌اند که این فاجعه صورت می‌گیرد.
آثار حکیمی گفت که حالا همه می‌پرسند! چه کسی مسوول خون جوانان ماست؟ آیا دولت اراده‌یی برای مبارزه با تروریستان دارد؟ و حساب شهروندان با دولتی که در برابر خون پاسدارانش این گونه غیر مسوولانه برخورد می کند، چگونه باشد؟
او در صفحۀ فیسبوکش نوشته است: در همه جای دنیا، سربازان واقعی برای ایستاده مردن تفنگ می‌گیرند، اما مرگ سربازان ما بسیار درد آور است، چون فرماندهان جای دیگر با سربازان شان صادق اند، درد سربازان ما از فرمانده خاین است نه از دشمن. فرماندهی کا با دشمن تبانی می‌کند و دستی در توطیه علیه سربازان دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.