صلیب سرخ: کارمان در افغانستان با مشکل مواجه شده است

- ۲۰ ثور ۱۳۹۴

مسوولان در کمیته صلیب سرخ جهانی در کشور می‌گویند که ادامه ناامنی‌ها در افغانستان باعث شده تا مردم از دسترسی به خدمات این نهاد محروم شوند.
مونیکا زره نیلی، رییس کمیته صلیب سرخ در افغانستان می‌گوید که تلفات غیرنظامی، آواره‌گی باشنده‌گان برخی مناطق ناامن و mnandegar-3عدم دسترسی به مراکز بهداشتی از مواردی است که این کمیته را نگران کرده است.
به گفته او، نا امنی‌ها، باعث شده که کارمندان این نهاد نیز در افغانستان قربانی شوند.
خانم زره نیلی، می‌گوید که در چند ماه گذشته، رضاکاران کمیته صلیب سرخ در روستاهای افغانستان هنگام اجرای وظیفه، کشته و یا هم ربوده شده اند.
او گفت: «ما در قریه‌ها و مناطق خطرناک حین کمک رسانی با خطرات مواجه می‌شویم طوری که معلوم می‌شود امسال یک سال پر چالش است و کارمندان که خدمات بشری را عرضه می‌کنند با مشکلات امنیتی دست و گریبان هستند.»
رییس کمیته صلیب سرخ در افغانستان، بر بی‌طرفی این نهاد تاکید کرد و گفت که هدف آنان تنها کمک رسانی به آسیب دیدگان و قربانیان جنگ است.
تجلیل از روز جهانی نهضت صلیب سرخ امسال در کابل و با حضور شماری از مسوولان دولتی، اعضای رهبری هلال احمر افغانی و شماری از رضاکاران برگزار شد.
در این مراسم پیام محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور نیز خوانده شد که در بخش‌هایی ازآن، از کارکرد کمیته صلیب سرخ در افغانستان ستایش شده است.
با این حال، بانو فاطمه گیلانی، رییس جمعیت افغانی سره میاشت از عرضه خدمات توسط رضا کاران به آسیب دیده ها قدردانی و از پیوستن رییس جمهوری کشور به جمع رضا کاران سره میاشت یاد آوری کرد.
به گفته او، همگان باید نسبت به زنانی که در نتیجه جنگ آسیب دیده اند نیز توجه داشته باشند و آنان را به فراموشی نسپارند.
او گفت:»زنانی که در مرستون کابل زندگی می‌کنند از فراموش شده‌گان جنگ هستند.»
کمیته صلیب سرخ از نهادهای امداد رسان در کشور است که در چندسال گذشته در نقاط آسیب پذیر فعالیت داشته است.
شماری از کارمندان این نهاد نیز در سالهای گذشته براثر خشونت های مختلف کشته، زخمی و یا هم تهدید به مرگ شده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.