دکتر غنی هنگام معرفی رییس تازۀ ارگان‏های محل: ولایت‎ها همانند وزارت‏ها مورد توجه خواهد بود

- ۲۰ ثور ۱۳۹۴

غلام جیلانی پوپل که اخیراً از سوی رییس جمهور غنی به حیث رییس اداره مستقل ارگان‌های محل تعیین شده است، رسماً به کار آغاز کرد.
براساس خبرنامۀ ارگ، در مراسمی که بدین مناسبت پیش از چاشت دیروز در مقر اداره مستقل ارگان‌های محل تدویر یافته بود، mnandegar-3محمد اشرف غنی رییس دولت وحدت ملی، رییس جدید اداره مستقل ارگان‌های محل را تا دفتر کاری اش همراهی و وی را رسماً معرفی نمود.
رییس جمهور در این مراسم طی سخنانی گفت که در گذشته تمرکز بیشتر به وزارت‌ها و توجه کمتر به ولایات صورت می‌گرفت.
وی افزود که می‌خواهم برای تان اطمینان بدهم که در حکومت وحدت ملی به ولایات همانند وزارت خانه‌ها توجه صورت خواهد گرفت و هماهنگی میان وزارت خانه‌ها و ولایات به گونه بهتر تامین خواهد شد.
رییس جمهور تاکید کرد که برای حل مشکلات در ولایات در هر ماه با شماری از والیان و ولسوالان دیدار خواهد کرد و برای رفع مشکلات موجود در آنجا، به صورت اساسی ترتیبات اتخاذ خواهد شد.
داکتر غنی نقش مردم را در تحکیم ستون‌های نظام مهم خوانده گفت که بر مبنای قانون اساسی کشور، شوراهای قریه جات و ولسوالی‌ها یک بخش عمده نظام را تشکیل می‌دهند که باید به وجود آیند.
رییس جمهور غنی گفت که شهرداری‌ها باید انتخابی شوند و نیاز است تا ابتدا در شهرداری‌ها اصلاحات به وجود آید و بعد از آن دستورات قانون اساسی عملی گردد.
در مقابل غلام جیلانی پوپل رییس عمومی اداره مستقل ارگان‌های محل، از اعتماد رییس جمهور غنی تشکری کرد و خاطر نشان نمود که وظایف محوله خویش را با کمال صداقت انجام خواهد داد.
غلام جیلانی پوپل با اشاره به وظایف و مکلفیت‌های اداره مستقل ارگان های محل، گفت که این اداره باید برای حکومت داری محلی پالیسی تهیه نموده و از تطبیق آن نظارت کند و از این طریق نقش خویش را در راستای حکومتداری خوب محلی ایفا نماید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.