رییس اجرایی دولت وحدت ملی: ناامنی‌ها میراث حکومت پیشین است

- ۲۰ ثور ۱۳۹۴

رییس ‌اجرایی دولت وحدت ملی با اشاره به وضعیت وخیم امنیتی کشور، ریشه ناامنی‌ها را در حکومت سابق دانست.
عبدالله عبدالله در مراسم معرفی نصرالله ارسلایی به عنوان رییس دبیرخانه شورای وزیران اعلام کرد: چالش‌ها و فرصت‌های فراوانی پیش روی حکومت قرار دارد که حل آن نیازمند زمان بیشتری است.
mnandegar-3وی گفت: عوامل و افکاری بر این مسأله دامن می‌زند که دولت افغانستان خود عامل ناامنی‌ها و ایجاد درگیری در کشور است اما حکومت وحدت ملی در تلاش برای تأمین امنیت سراسری است.
داکتر عبدالله افزود: تمام نهادها و دستگاه‌های دولت کابل یکپارچه و یکدست به کار خود ادامه می‌دهند و بر همین اساس دشمنان افغانستان را دشمن می‌دانیم.
رییس‌اجرایی دولت وحدت ملی تصریح کرد: با امکاناتی که دولت افغانستان در اختیار دارد و با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده اولویت‌های کشور مشخص شده و آن هم ایجاد ثبات است.
عبدالله عبدالله اذعان داشت: حکومت وحدت ملی در تلاش است تا با ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های دولتی در صدد حل مشکلات مردم افغانستان برآید و از همین رو کسانی که در ذهن خود دولت کابل را عامل ناآرامی می‌دانند، این فکر را از ذهن خود دور کنند.
وی با اشاره به حضور نیروهای خارجی در افغانستان گفت: فصل جدید حضور نیروهای ناتو در افغانستان با عنوان «حمایت قاطع» فصل دولت افغانستان خاطرنشان ساخت: نیروهای بین‌المللی در جنگ‌ها و درگیری‌های داخلی افغانستان دخالت نمی‌کنند، بلکه برای حمایت و آموزش نظامیان داخلی در کشور حضور دارند.
داکتر عبدالله اظهار داشت: ریشه‌های ناامنی در افغانستان از حکومت پیشین کشور باقی مانده و وضعیت وخیم کنونی در دوران حکومت وحدت ملی ایجاد نشده است.
وی تأکید کرد: با شرایطی که اکنون افغانستان در آن قرار دارد، نمی‌توان در کوتاه مدت ثبات و آرامش را در این کشور به وجود آورد.
عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی در حالی این سخنان را در مراسم معرفی نصرالله ارسلایی به عنوان رییس دبیرخانه شورای وزیران این کشور مطرح می‌کند که به باور کارشناسان ناامنی‌های افغانستان در دوره جدید نسبت به گذشته شدت بیشتری یافته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.