چه‌گونه مرد محبوب‌مان را برای ازدواج راضی کنیم؟ (ویژۀ بانوان)

- ۲۱ ثور ۱۳۹۴

سه شنبه ۲۲ ثور ۱۳۹۴

 

بخش دوم

mnandegar-3اگر شما به یک مرد به‌صورت مستقیم پیشنهاد ازدواج دهید، معمولاً حالتِ دفاعی به خود می‌گیرد و عقب‌نشینی می‌کند؛ بنابراین بهتر است زمینه را مهیا کنید و کمی به انتظار بنشینید. برای شروع می‌توانید به ایده‌هایی که در زمینۀ ازدواج دارید اشاره کنید یا از این‌که ارتباط هدف‌دار را می‌پسندید صحبت کرده و به عکس‌العمل‌های او خوب توجه کنید. اگر مردی که حرف‌های شما را می‌شنود، صحبت را عوض کرد یا نشان داد که کاملاً عکسِ شما فکر می‌کند، بهتر است وقتِ خود را تلف نکنید!
از دغدغه‌هایش باخبر شوید
از یاد نبرید فشار آوردن و انتظار عجله از طرف مقابل، داشتن جایگاه شما را در چشم او پایین می‌آورد. پس به جای این‌که از او بخواهید با سرعت بیشتری به خواستگاری بیاید، دریابید که به چه دلیل آماده‌گی برداشتن چنین قدمی را ندارد. می‌توانید در این مورد با هم صحبت کنید و دلایلی که آماده‌گی ازدواج را از او می‌گیرند را جویا شوید. شاید شما بتوانید به او در برطرف کردن‌شان کمک کنید و شاید این دلایل به شما برای صبرِ بیشتر انگیزه بدهند. بهتر است با همفکری هم، پیش‌نیازهای رسیدن به این اهداف را مشخص کرده و مهلتی را تعیین کنید. اگر مردی که به او علاقه‌مند شده‌اید، از شما مهلتی برای رسیدن به اهدافش خواست و قرار بر این شد که بعد از تحقق برنامه‌هایش به خواستگاری‌تان بیاید، چاره‌یی جز انتظار ندارید. در این مدت بهتر است میزان تلاشِ او برای تحقق وعده‌هایش را زیر ذره‌بین بگذارید. اگر بعد از این مدت هم بهانه‌تراشی و دلایلی را مطرح کرد که از نظر شما و اطرافیان‌تان قابل قبول و منطقی نبودند، بدانید که شما در حال از دست دادن فرصتِ خود برای ازدواج هستید و بیهوده به این ارتباط دل بسته‌اید. اما اگر توضیحاتِ او قانع‌کننده به نظر رسید و موضوعات مهمی مانند به اتمام نرسیدن تحصیل یا عدم آماده‌گی اولیۀ مالی را مطرح کرد، با توجه به شرایط سنی‌تان و مقدار زمانی که او لازم دارد، تصمیم بگیرید.
رابطه را بی‌دلیل کش ندهید
از یاد نبرید زمان ازدواج دختر و پسر متفاوت است و بسیاری از دختران با عبور از یک محدودۀ سنی، شانس کمتری برای ازدواج با کسی که سن و شرایط مناسب را داشته باشد، پیدا می‌کنند. گذشت زمانِ طولانی و بیشتر از ۳ سال به انتظار پیشنهاد خواستگاری او نشستن، مشکلات بسیاری را در یک رابطه ایجاد می‌کند. بعد از چنین زمانی، احتمال این‌که طرف مقابل شما از بودن در این رابطه پشیمان شود یا شما با خسته شدنِ خود این رابطه را به مرحلۀ تازه‌یی از تنش وارد کنید، زیاد است.

منبع: پرشین‌پرشیا

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.