معترضان بادغیسی در کابل: والی و فرماندۀ پولیس بادغیس برکنار شوند

- ۲۱ ثور ۱۳۹۴

سه شنبه ۲۲ ثور ۱۳۹۴

 

ده‌هاتن از باشنده‎گان ولایت بادغیس و نماینده‎‏گان این ولایت در مجلس در پیوند به سقوط ولسوالی جوند این ولایت به دست طالبان و افزایش ناامنی، طی یک راه‌پیمایی در کابل خواستار برکناری والی و فرماندۀ پولیس بادغیس شدند.
mnandegar-3معترضان از افزایش ناامنی در ولایت بادغیس ابراز نگرانی کرده و هشدار دادند در صورتی‌که ارگان‌های امنیتی در این راستا هرچه زودتر اقدام نکنند، برخی از ولسوالی‌های دیگر این ولایت نیز به دست طالبان سقوط خواهد کرد.
راه‌پیمایان که روز دوشنبه در برابر ارگ ریاست جمهوری گردهم‌آمده بودند، برای تامین امنیت در ولایت بادغیس خواستار برکناری والی و فرمانده امنیه این ولایت شدند.
برخی از نماینده‎‏گان مردم بادغیس در مجلس نماینده‎‏گان نیز در جمع معترضان حضور داشتند.
این اعتراض در پویند به تحولات اخیر در بادغیس به ویژه سقوط ولسوالی جوند راه اندازی می‌شود، پیشتر (یک‌شنبه شب) گروهی از طالبان بر ولسوالی جوند حمله کرده و به آسانی کنترل این ولسوالی را به دست گرفتند.
عبدالرحیم، نماینده مردم بادغیس در مجلس نماینده‎‏گان که در راه‌پیمایی دیروز حضور داشت، گفت که در ولسوالی‌های مقر، آب کمری و بالامرغاب ناامنی بیشتر شده و احتمال سقوط این ولسوالی‌ها به دست طالبان وجود دارد.
آقای رحیم می‌گوید که نماینده‌گان مردم بادغیس پیشتر با وزیر امور داخله در مورد ناامنی‌های این ولایت صحبت کردند اما به گفته او، هیچ اقدامی در زمینه بهبود امنیت صورت نگرفته است.
از سویی هم صفیه ایماق، عضو مجلس نماینده‎‏گان در مورد سقوط ولسوالی جوند به دست طالبان گفت: «پیشتر به وزیر داخله و مسوولان امنیتی اطلاع داده بودیم که طالبان در قریه گل چین و خیرخانه ولسوالی جوند تجمع کرده اند؛ اما کسی به صدای ما گوش نداد.»
خانم ایماق گفت که بر بنیاد گزارش رسیده به او اکنون بیش از ۵٠٠ طالب در ولسوالی جوند جا به جا شده اند.
بادغیس از جمله ولایت‌هایی است که در شماری از ولسوالی‌های آن شورشیان مسلح نفوذ دارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.