مسوولان امنیتی اتهامات ظاهر قدیر و لالی بر رییس مجلس سنا را رد کردند

- ۲۲ ثور ۱۳۹۴

چهار شنبه ۲۳ ثور ۱۳۹۴

 

mnandegar-3مجلس سنا، مقام‌های ولایت ننگرهار را در ارتباط به اتهام وارده بر فضل‌هادی مسلم‌یار رییس این مجلس فرا خواند.
حسام الدین حسام معاون ریاست عمومی امنیت ملی، حنیف گردیوال سرپرست ولایت، دادمحمد خان رییس امنیت ملی و فضل احمد شیرزاد فرمانده پولیس ولایت ننگرهار در پیوند به قضیه اتهام بر فضل هادی مسلم یار رییس مجلس سنا، به این مجلس فرا خوانده شدند.
ظاهر قدیر معاون اول مجلس و لالی حمیدزی عضو مجلس نمایندگان گفته بودند که قطعه «صفرــ دو» بالای خانه یونس برادر مسلم یار عملیات کرده و یک نفر که با عاملان حملات انتحاری اخیر در این ولایت ارتباط داشتند را بازداشت کرده اند.
در همین حال، معاون ریاست عمومی امنیت ملی و مقام‌های محلی ننگرهار این اتهام که اعضای فامیل آقای مسلم یار با انتحاری‌ها ارتباط داشته اند را رد کردند.
حسام الدین حسام معاون امنیت ملی در سخنان کوتاهی گفت که موقف این ریاست را قبلاً از طریق سخنگوی امنیت ملی شنیده اید و لازم به تکرار دوباره آن نیست.
حنیف گردیوال سرپرست ولایت ننگرهار نیز گفت که ارگان‌های امنیتی هیچ‌گونه گزارشی که به اتهام اعضای خانواده آقای مسلم یار دلالت کنند را به مقام ولایت نداده اند.
اما دادمحمدخان رییس امنیت ولایت ننگرهار از دو عملیات جداگانه یاد کرد که به گفته او سوءتفاماتی در همین مورد به وجود آمده است.
داد محمد خان افزود: «عملیات اول: شب ۱۰/۹ ثور، قطعه صفر دو اطلاع یافت، یک نفری که گویا در اعمال تخریبی دست دارد، در خانه یونس که برادر آقای مسلم یار است، حضور دارد. قطعه، شب عملیات کرد، چون خانه منسوب دولتی بود نیروها پس از یک ساعت داخل خانه شده و یک نفر را بازداشت کردند و دو روز بعد این شخص را دوباره به ما تسلیم کرده و گفتند که این، شخص مورد هدف نبوده است».
او ادامه داد: « عملیات دیگر به تاریخ ۱۳ ثور در مسجد بلال ولسوالی بهسود انجام شد که دو نفر بازداشت شدند و پس از انکشاف قضیه سه نفر دیگر نیز گرفتار شدند که جمعا ۵ نفر می شود؛ اسناد و شواهدی در مورد موجود است و اعتراف کرده اند که حمله مقابل کابلبانک، حمله بالای یک بس استادان پولیس و حمله بالای انگیزه شینواری از سوی آنان انجام شده است».
رییس امنیت ملی ننگرهار خاطرنشان کرد که این دو قضیه باهم خلط شده و افراد بازداشت شده با آقای مسلم یار و خانواده او هیچ گونه ارتباطی ندارند.
گفته های دیگر این بود که آقای مسلم یار با استفاده از مقام ریاست مجلس سنا، رییس شورای امنیت و رییس امنیت ملی را به خانه اش دعوت کرده و چای صبح را نیز با آنان صرف کرده و به همین ترتیب بالای این مقام ها فشار آورده است که قضیه را سرپوش بگذارند.
حسام الدین حسام معاون امنیت ملی این اتهام را رد کرد و گفت که چنین دیداری صورت نگرفته است.
اتهام دیگر این بود که آقای مسلم یار در زمان کمپاین های انتخاباتی ریاست جمهوری قصد داشت یک حمله کننده انتحاری را به منظور حمله بالای آقای غنی در جلال آباد هدایت کند.
فضل احمد شیرزاد فرمانده پولیس ننگرهار گفت: « چنین اطلاعی به ما رسیده بود؛ اما ما هیچ چیزی در ارتباط به اطلاع واصله بدست نیاوردیم».
محمدعلم ایزدیار معاون اول مجلس سنا که ریاست جلسه دیروز را برعهده داشت گفت که اتهامات وارده برآقای مسلم یار از علاقه و رقابت های شخصی منشا گرفته و امیدوار است دیگر چنین اتفاقی نیافتد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.