نزدیک به ۸۰۰ کارمند کمیسیون انتخابات اعتصاب کرده‌اند

- ۲۵ ثور ۱۳۹۴

شنبه ۲۶ ثور ۱۳۹۴

 

mnandegar-3جامعه جهانی، کمک های مالی خود را به کمیسیون های مستقل انتخابات، قطع کرده است.
جامعه جهانی گفته است تا زمانی که جدول زمانی برگزاری انتخابات پارلمانی اعلام نشود؛ جامعه جهانی، کمیسیون های مستقل انتخابات را حمایت مالی نمی کند.
پس از قطع این کمک ها، بیش از ۷۰۰ کارمند کمیسیون مستقل انتخابات دست به اعتصاب کاری زده اند.
عزیز بختیاری کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات به خبرگزاری جمهور گفت که از زمانی که جامعه جهانی کمک های مالی خود را به این کمیسیون قطع کرده است؛ نزدیک به ۸۰۰ کارمند این کمیسیون از بخش های تخنیکی و مسلکی دست به اعتصاب کاری زده اند.
این کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات گفت: دلیل قطع کمک های مالی جامعه جهانی در کمیسیون مستقل انتخابات، عدم اعلام برگزاری انتخابات پارلمانی است.
آقای بختیاری ابراز نگرانی کرد: در صورتی که جامعه جهانی کمک های مالی خود را ادامه ندهد؛ این کمیسیون قادر به پرداخت حقوق کارمندان را نخواهد داشت.
در همین حال؛ شماری از اعضای مجلس نمایندگان، قطع کمک های مالی جامعه جهانی را به کمیسیون مستقل انتخابات، زنگ خطر جدی می دانند.
این نمایندگان می گویند که برای جلب و جذب حمایت های مالی جامعه جهانی، نیاز است که کمیسیون مستقل انتخابات و حکومت به گونه مشترک، جدول زمانی برگزاری انتخابات پارلمان را اعلام کند.
از سویی هم؛ شماری از نهادهای ناظر بر روند انتخابات، از قطع کمک های مالی جامعه جهانی ابراز نگرانی می کند.
شاه محمود مل عضو دیده بان انتخابات افغانستان گفت تا زمانی که اصلاحات جدی در کمیسیون های انتخابات به وجود نیاورد، جامعه جهانی کمک نخواهد کرد.
آقای مل تاکید کرد رهبران حکومت، کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی را سیاسی نکند؛ زیرا سیاسی کردن این کمیسیون به نفع انتخابات پارلمانی نیست.
وی خاطرنشان کرد که حکومت باید از همین اکنون، تلاش های جدی را برای ایجاد اعتماد در میان مردم افغانستان آغاز کند تا مردم بار دیگر به پای صندوق های رای بروند.
مقام های کمیسیون مستقل انتخابات همچنین گفته اند که رهبران حکومت وحدت ملی مانع اصلی برگزاری انتخابات پارلمانی شده اند، زیرا هنوز هم کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی برای آوردن اصلاحات آغاز به کار نکرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.