بزرگان بدخشان: دولت اراده‏یی برای سرکوب تروریستان ندارد

- ۲۵ ثور ۱۳۹۴

شنبه ۲۶ ثور ۱۳۹۴

 

بدخشانیان مقیم کابل، روز پنجشنبه در یک نشست عوامل ناامنی‌های اخیر و بی‎پیشینۀ این ولایت را بررسی کرده و برخی نماینده‎گان بدخشان را به زمینه‎سازی برای زایش طالبان متهم کردند.
آنان هشدار داده گفته‌اند که اگر حکومت مرکزی، بیش از این در امر پاکسازی ولایت بدخشان از وجود گروه‌های تروریستی غفلت کند، ولسوالی‌های mnandegar-3بیشتر این ولایت از کنترل دولت خارج خواهد شد.
شماری از بزرگان و فعالین جامعه مدنی ولایت بدخشان، حکومت مرکزی را به بی توجهی در ناامنی‌های بدخشان متهم می‌کنند و می ‌گویند که در حال حاضر نه ولسوالی این ولایت، زیر تصرف گروه‌های تروریستی قرار دارند.
بزرگان این ولایت طی نشست خبری در کابل هشدار می‌دهند که اگر حکومت مرکزی، بیش از این در امر پاکسازی ولایت بدخشان از وجود گروه‌های تروریستی غفلت کند؛ ولسوالی‌های بیشتر این ولایت از کنترل دولت خارج خواهد شد و در پی آن ولایت های دیگر شمال کشور نیز بدست گروه های تروریستی سقوط خواهند کرد.
آنان از افزایش ناامنی‌ها و گسترش حملات تروریستی در این ولایت به شدت ابراز نگرانی کرده، می‌گویند: « اسناد و شواهد موثق نشان می‌دهند که حکومت در امر سرکوبی گروه‌های تروریستی در ولایت بدخشان ارادۀ قوی نداشته و سرکوب کردن گروه‌های تروریستی در این ولایت، سطحی و مقطعی بوده است».
آنان اظهار داشتند که بی‌توجهی حکومت سبب شده که بدخشان به یکی از ولایت‌های ناامن و پایگاه‌های اصلی گروه های تروریستی در سطح کشور تبدیل شود.
بزرگان بدخشان تاکید کردند که در حال حاضر جنگ و نا امنی ها در بدخشان از سوی تروریزم بین المللی اداره می شود.
آنان شماری از بزرگان و زورمندان مافیای منابع طبیعی و مسوولان محلی ولایت بدخشان را در ناامنی های بدخشان متهم کرده و از حکومت می‌خواهند کسانی را که در ناامن سازی بدخشان دخیل می‌باشند، شناساسی کرده، مطابق قانون محاکمه کنند.
به گفته آنان، در حال حاضر سی و شش خانواده خارجی از جمله تاجیک‌ها، ازبیک‌ها، چیچینی، قزاقها و پنجابی‌ها در روستای خستک ولسوالی جرم ولایت بدخشان جابجا شده اند که بیشتر آنان در عملیات های تروریستی در ولایت بدخشان نقش فعال دارند.
گفتنی است که بدخشان یکی از ولایت‌های شمال شرقی کشور است که با داشتن بیش از یک میلیون جمعیت، با کشورهای تاجیکستان، چین و پاکستان مرز مشترک دارد.
این ولایت نظر به داشتن منابع سرشار طبیعی و مرز باز با کشورهای همسایه، اخیر به یکی از ناامن ترین ولایت و مرکزی اصلی ترورستان داخلی و خارجی در سطح کشور تبدیل گردیده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.