وزیر مهاجرین و عودت‏‎کننده‎گان: مهاجرین افغانی سال‌های پایانی اقامت خود را در ایران می‌گذرانند

- ۲۸ ثور ۱۳۹۴

سه شنبه ۲۹ ثور ۱۳۹۴

 

وزیر امور مهاجرین و عودت‎کننده‎گان افغانستان گفت: حضور مهاجران افغانی در ایران چندان طولانی نخواهد بود و در سال های پایانی قرار دارد.
حسین عالمی بلخی در نشست مشترک خبری با رحمانی فضلی وزیر داخلۀ ایران افزود: دولت وحدت ملی افغانستان یکی از مهمترین اولویت خود را mnandegar-3بازگشت مهاجرین افغانی قرار داده و آرزوی ما این است تا همه افغان‌ها در سرزمین خود زندگی کنند.
وی گفت: مسأله مهاجرت افغان‌ها به ایران مشکل دو کشور است که تلاش می‌کنیم با برادری و همکاری آن را حل کنیم و بر همین اساس طرحهایی را برای بازگشت افغان‌ها به وطن خود در دستور کار قرار داده ایم.
وزیر امور مهاجرت ادامه داد باید از تعداد دقیق افغان‌ها در ایران مطلع شویم به ویژه اینکه بخش قابل توجهی از آنان به صورت غیرقانونی وارد ایران شده اند و برای ساماندهی آنان در داخل کشور خودمان باید آمار دقیق آنان مشخص شود و حضور آنان نیز در ایران قانونی باشد اما اولویت ما بازگشت آنان به سرزمین مادری است.
وزیر داخلۀ ایران نیز در این نشست همکاری با همسایگان به ویژه افغانستان را یکی از اولویتهای تهران دانست و گفت: طبق دستور کار تدوین شده در سفر اخیر رییس جمهور افغانستان به ایران کمیته های مختلفی میان دو کشور برای افزایش سطح همکاریها حداکثر ظرف دو ماه تشکیل می‌شود تا روابط میان دو ملت با توجه به اشتراکات تاریخی و مذهبی افزایش یابد.
رحمانی فضلی تأکید کرد اراده دو کشور تقویت روابط و گسترش همکاریها و همچنین استقرار صلح و امنیت در منطقه است.
وزیر داخلۀ ایران افزود: اتباع افغانی در ایران در طول سه دهه اخیر تجربیات گرانسنگی کسب کرده اند و بهتر است این تجربیات را برای توسعه عمران و آبادانی کشور خود بکار گیرند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.