وزیر زراعت برنامۀ صدروزه‎اش را اعلام کرد

- ۰۹ جوزا ۱۳۹۴

یک شنبه ۱۰ جوزا ۱۳۹۴

 

mnandegar-3وزارت زراعت و مالداری سومین وزارتی بود که برنامه صد روز نخست کاری اش را ارایه کرد.
اسدالله ضمیر، وزیر زراعت و مالداری دیروز در یک کنفرانس خبری هدف از طرح برنامه صد روزه خود را ایجاد تحرک در دستگاه وزارت، راه اندازی فعالیت‌های متوقف شده، تداوم فعالیت‌‌‌‌‌های جاری به گونه موثر و طرح برنامه و پالسی‌ها در جریان سال و پس از آن عنوان نمود.
وزیر زراعت و مالداری کشور از میزان مشارکت مردم و سکتور خصوصی در این وزارت به مردم اطمینان داده و برنامه های صد روز نخست را در ۸ بخش ارایه نمود.
به گفته آقای ضمیر، این وزارت در بخش آبیاری، گندم، ذخایر استراتژیک و مصونیت غذایی، باغداری و نباتات صنعتی، مالداری و بهداشت حیوانی، تحقیق و ترویج و تنظیم منابع طبیعی و جنگلات، حمایت و رشد سکتور خصوصی و اصلاحات نهادی، احصاییه و منابع بشری در جریان صد روز آینده کار می کند.
آقای ضمیر، چالش‌های عمده فراراه این وزارت را ناامنی‌ها، استخدام کارمندان متخصص و مسلکی و موضوعات تدارکاتی عنوان کرد.
وی گفت که وزارت راعت و مالداری برای عملی ساختن برنامه‌هایش در صد روز آینده بودجه کافی در اختیار دارد و برنامه های ارایه شده را در ۸ عرصه تطبیق و به بهره برداری می سپارد.
وزیر زراعت افزود: این وزارت در ۳۴ ولایت کشور، ۱۱۵ مکتب را به منظور تنظیم همه جانبه آفات برای دهاقین و ۳۰ درمان گاه سیار جهت تشخیص آفات نباتی در ۷ ولایت، ایجاد می کند.
افغانستان یک کشور زراعتی است که در چند سال گذشته، جامعه جهانی به منظور بهبود وضعیت زراعت در افغانستان کمک های هنگفتی کرده؛ اما دیده می شود که وضعیت زراعت و مالداری کشور، تاکنون رشد قابل توجهی نداشته است.
آگاهان امور کشاورزی، فراهم ساختن زمینه‌های سهولت برای زارعین، تشویق و ترغیب آنان و همچنین توجه به جنبه‌های صادرات محصولات زراعتی را از مسوولیت‌های دولت و سکتور خصوصی دانسته و تاکید می‌کنند که رشد محصولات زراعتی در کشور در امر رشد و بلندرفتن اقتصاد نقش ارزنده‌یی دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.