رییس‎جمهور غنی: تا دوسال ۷۰ درصدِ تجارت خویش را از راه لاجورد انجام می‎دهیم

- ۱۷ جوزا ۱۳۹۴

دو شنبه ۱۸ جوزا ۱۳۹۴

 

mnandegar-3رییس‌جمهور غنی در دیدار با سفیر آذربایجان گفته است که افغانستان تا دو سال آینده هفتاد درصد تجارت خویش را از مسیر ترکمنستان، آذربایجان، گرجستان و ترکیه که به نام راه لاجورد مسمی است، انجام خواهد داد.
رییس دولت وحدت ملی اعتماد نامۀ آقای وحدت محمد آغا سلطان زاده سفیرجدید غیر مقیم آذربایجان را در حالیکه صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور نیز حضور داشت، طی مراسمی پذیرفت.
براساس خبرنامۀ ریاست جمهوری، پس از مراسم تقدیم اعتماد نامه که دیروز در ارگ انجام شد، رییس جمهور کشور و سفیرجدید غیر مقیم آذربایجان در مورد گسترش روابط دوجانبه میان دو کشور بحث و تبادل نظر نمودند.
سفیر غیر مقیم آذربایجان سلام‌ها و تمنیات نیک رییس جمهور و وزیر امور خارجه آن کشور را به رییس جمهور و مردم افغانستان ابراز کرد.
وی گفت که افغانستان و آذربایجان دو کشور با هم برادر اند و در حدود هزار تن افغان در آذربایجان زنده گی می‌کنند و حکومت آذربایجان از کار و فعالیت آنها رضایت دارد.
آقای وحدت محمد آغا سلطان زاده خاطر نشان کرد که تاجران و سرمایه‌‌گذاران آذربایجانی علاقمند اند که در افغانستان در بخش های اقتصادی و فرهنگی سرمایه‌گذاری نمایند و در این زمینه گام های عملی تا اخیر سال جاری برداشته خواهد شد.
در مقابل رییس جمهور کشور از آقای وحدت محمد آغا سلطان زاده سفیر جدید غیر مقیم آذربایجان خواست تا گرمترین سلام ها و تمنیات نیک وی را به رییس جمهور آذربایجان برساند.
رییس جمهور گفت که ما می‌خواهیم تا دو سال آینده هفتاد درصد تجارت خویش را از مسیر ترکمنستان، آذربایجان، گرجستان و ترکیه که بنام راه لاجورد مسمی است، انجام دهیم.
رییس جمهور از تصمیم آذربایجان بخاطر سرمایه‌گذاری در افغانستان ستایش کرد و خاطر نمود که این سرمایه گذاری ها را در عرصه های زیربنایی صورت گیرد.
رییس جمهور غنی افزود که افغانستان سالانه یک میلیون تن سمنت را استفاده می‌کند و سرمایه‌گذاری در این عرصه به منفعت افغانستان و آذربایجان خواهد بود.
رییس‌جمهور از جانب آذربایجان تقاضا کرد تا به منظور گسترش همکاری‌های بیشتر میان دو کشور، سفارت خویش را در افغانستان بگشایند.
رییس جمهور کشور برای آقای وحدت محمد آغا سلطان زاده در سمت جدیدش آرزوی موفقیت نمود وسفیر جدید آذربایجان نیز ضمن اینکه از آغاز ماموریت اش در افغانستان اظهار خرسندی کرد، گفت که در زمان ماموریت اش برای گسترش روابط دوجانبه میان دو کشور تلاش خواهد کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.