مقام‎های ارشد وزارت دفاع: جهان برنامه‎یی برای تجهیز نیروی هوایی افغانستان ندارد

- ۲۳ جوزا ۱۳۹۴

یک شنبه ۲۴ جوزا ۱۳۹۴

 

مقامات ارشد وزارت دفاع ملی کشور می‌گویند که تجهیز نیروهای هوایی به هواپیماهای جنگی پیشرفته جزو برنامه‌های جامعه جهانی نبوده و نیست.
این مقامات تاکید می‌کنند که نیروهای هوایی وزارت دفاع ملی به رغم پیشرفت‌های چشم‌گیر هنوز هم در بخش حمایت نزدیک با مشکلات روبرو اند.
گفتنی است که مقامات ارشد وزارت دفاع دیروز پیرامون وضیعت نیروهای هوایی، وضعیت امنیتی و سطح اکمالات ارتش ملی، طی یک نشست خبری در mnandegar-3کابل، معلوماتی ارایه کردند.
جنرال محمددوران معاون رییس ستاد ارتش در امور نیروهای هوایی اظهار داشت که آنان در بخش حمایت نزدیک با مشکلاتی روبرو می‌باشند که به زودی این مشکلات رفع خواهد شد.
جنرال دوران خاطرنشان کرد که تجهیز نیروهای هوایی به جنگنده‌های پیشرفته، از ابتدا در برنامه‌های جامعه جهانی نبوده و نیست و باید رهبران حکومت وحدت ملی برای حفظ حریم هوایی کشور در این باره تصمیم بگیرند.
به گفتۀ وی، نیروهای هوایی ارتش ملی کشور از چند سال بدین‌سو در بخش‌های زیربنایی، آموزش و پرورش و تجهیزات پیشرفت‌هایی خوبی داشته اند.
در همین حال، جنرال افضل امان رییس اوپراسیون وزارت دفاع بیان داشت که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور مراحل دشوار مبارزه با تروریزم را در سه ماه گذشته پشت سر گذاشته و تلفات سنگینی به مخالفان وارد کرده است.
جنرال امان اظهار داشت: با وجود آن‌که فعالیت‌ها و تحرکات دشمنان در سال جاری افزایش یافته و آنان اهداف بزرگی را برای خودشان تعیین کرده بودند؛ اما به شدت از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور سرکوب شده اند.
به گفتۀ وی، هم اکنون ۴ ولسوالی در اختیار مخالفان مسلح قرار دارد که به زودی عملیاتی برای بازپس گیری این مناطق راه اندازی خواهد شد.
جنرال محمدنبی احمدزی سرپرست معاونیت مادی و تخنیکی وزارت دفاع ملی نیز تاکید نمود که هیچ کمی و کاستی در بخش اکمالات در جریان عملیات نیروهای ارتش ملی وجود نداشته و نخواهد داشت.
جنرال احمدزی با اشاره به حسابدهی دقیق در بخش اکمالات بیان داشت که آنان در بازبینی دوباره قراردادهای این وزارت، میلیون‌ها دالر از ضرر دولت جلوگیری کرده اند.
این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که پیش از این، گزارش‌هایی مبنی بر موجودیت فساد گسترده در قراردادهای وزارت دفاع ملی به نشر رسیده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :