وزیر امور داخله: طالبان توانایی سقوط ولسوالی‌ها را ندارند

- ۲۴ جوزا ۱۳۹۴

دو شنبه ۲۵ جوزا ۱۳۹۴

 

mnandegar-3مبارزه با فساد، شفافیت و حساب دهی، در کنار تطبیق قانون، بخشی از مسوولیت های پولیس ملی افغانستان است. فساد، پدیده ای که بیش از ده سال است خون مردم افغانستان را می مکد.
مقامات پولیس می گویند که این پدیده، در اولویت کاری رهبری وزارت امور داخله قرار گرفته و قصد دارند فساد را از رگ رگ این نهاد حذف کنند.
نورالحق علومی وزیر امور داخله گفت: در امر مبارزه با فساد اداری و تطبیق قانون، مبارزه با فساد بخشی از وظایف پولیس ملی افغانستان است، از همین رو، نیاز است تا بخشی از این وزارت غیرنظامی شود.
آقای علومی تاکید کرد: قبلا اتهامات مبنی بر عدم حساب دهی این وزارت و موجودیت فساد در وزارت امور داخله، وجود داشت اما اکنون زمان آن رسیده است تا این وزارت به یک نهاد شفاف و پاسخ ده برای مردم افغانستان تبدیل شود.
در همین حال، وزیر امور داخله در خصوص ناامنی های اخیر اشاره کرد و گفت که جنگجویان خارجی از وزیرستان شمالی و جنوبی به شمال افغانستان سرازیر شده اند.
وی خاطرنشان کرد: این جنگجویان به معادن افغانستان چشم دوخته تا بتوانند به منابع مالی دست یابند از همین رو، شمال را پایگاه خود قرار داده اند.
آقای علومی هشدار داد: این مخالفان و یاهم جنگجویان، توانایی سقوط روستاها و یاهم ولسوالی های افغانستان را ندارند؛ فقط به دنبال ایجاد وحشت در جامعه افغانستان است.
وزیر امور داخله بار دیگر دست دوستی به کشورهای همسایه دراز کرد و خواستار همکاری های صادقانه در امر مبارزه با تروریزم شد.
این در حالی است که پیش از این، وزارت امور داخله ابراز نگرانی کرده بود که هنوز هم پایگاه های مخالفان مسلح در بیرون از کشور فعال بوده که از سوی کشورهای همسایه تمویل و تجهیز می گردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.