جنگ میان پولیس و طالبان در غزنی

- ۳۱ جوزا ۱۳۹۴

دو شنبه ۱ سرطان ۱۳۹۴

 

mnandegar-3مقام‌های امنیتی ولایت غزنی می‌گویند که گروهی از جنگ‌جویان طالب صبح روز یک‌شنبه بر پاسگاه‌های پولیس در روستای «شاغولی» ولسوالی قره‌باغ این ولایت حمله کرده اند و درگیری شدیدی میان پولیس و طالبان در این منطقه تا کنون جریان دارد.
اسدالله انصافی، آمر امنیت فرماندهی پولیس غزنی به سلام‌وطندار گفت که بر بنیاد اطلاعاتی که تا کنون به دست آمده، در این درگیری ۶ پولیس محلی کشته و ۲ تن دیگر زخمی شده اند.
آقای انصافی هم‌چنان می‌گوید که از شمار تلفات طالبان در این درگیری اطلاعی ندارد.
اما ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان ادعا می‌کند که در نتیجۀ حملۀ طالبان بر شماری از پاسگاه‌های پولیس در ولسوالی قره‌باغ، ۱۲ سرباز پولیس را کشته اند.
قره‌باغ از ولسوالی‌های ناامن غزنی است که در بیشتر مناطق آن طالبان حضور دارند. دست‌کم دو مورد آدم‌ربایی تنها در هفتۀ گذشته از این ولسوالی گزارش شده است.
در مورد نخست، طالبان چهار مسافر را از مرکز غزنی به سوی ولسوالی جاغوری در حرکت بودند، از موتر پیاده کرده و با خود بردند. گفته می‌شود آن‌ها سپس دو تن از این ربوده‌شده‌ها را آزاد کرده و دو تن دیگر را که گفته می‌شود هنرمندان محلی بوده اند، با خود نگه‌داشته اند.
در مورد دوم طالبان موتری را در مسیر جاغوری-قره‌باغ متوقف کردند و تنها یک تن از سرنشینان آن را با خود بردند. گفته می‌شود طالبان این فرد پس از لت‌وکوب دوباره رها کرده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.