احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





ولسوالی یمگان از چنگ طالبان آزاد شد

- ۳۱ جوزا ۱۳۹۴

دو شنبه ۱ سرطان ۱۳۹۴

 

نیروهای امنیتی امنیتی، پس از سه هفته درگیری با شورشیان طالبان توانستند ولسوالی یمگان در شرق ولایت بدخشان را دوباره تحت کنترول خود درآورند. در همین حال ولسوالی چهاردره ولایت کندز به دست شورشیان سقوط کرد.
به تأریخ ۶ جون سال روان شورشیان در نتیجۀ جنگ‌های شدید با نیروهای امنیتی توانستند ولسوالی یمگان را تحت کنترول خود درآورند. خبر آزادی دوباره یمگان از دست
mnandegar-3جنرال بابه جان قوماندان امنیۀ ولایت بدخشان گفت: «نیروهای امنیتی به منظور جلوگیری از تلفات ملکی، به جنگ تاکتیکی علیه شورشیان پرداختند. ما دیروز صبح به پس گرفتن قسمت بزرگی از این ولسوالی موفق شدیم». جنرال بابه جان افزود: «در درگیری هایی که صورت گرفته است یک مأمور امنیتی کشته شده و چهار تن دیگر زخمی شده اند. این در حالی است که در جانب شورشیان بیشتر از ۱۰۰ تن کشته و زخمی شده اند».
یمگان یک ولسوالی کم جمعیت بدخشان است که در مقایسه با مناطق دیگر این ولایت تا کنون بسیار به ندرت هدف حملات طالبان قرار گرفته است.
قوماندان امنیۀ بدخشان گفته است: «ما نیروهای کافی در این ولسوالی مستقر ساخته‌ایم و عملیات پاکسازی منطقه از وجود شورشیان جریان دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

يک نظر

  • zafer گفت:

    زنده جنرال مرادعلی خداوند در حفظ امان خود نگهدارید افتخار کشور و مردم هستی امیدکه درس خوب خاک فروشی به این خاینین و گروهای مزدور ازبکستانی پنجابی پاکستان بی هویت تاریخی و دیگر مزدوران بدهی.حاجی صبور