ترس‌ناک‌ترین فیلم‌هایی که تا به حال ندیده ‌اید

- ۱۸ جدی ۱۳۹۱

هر سال در آستانه هالووین، فهرستی از «ترس‌ناک‌ترین فیلم‌ها» ارایه می‌شود، همان فیلم‌های همیشه‌گی درخشش (The Shining)، روانی(Psycho)، اره (Saw) و سایر فیلم‌های کلاسیک. اگرچه این فیلم‌ها فوق‌العاده هستند و واقعاً شایسته‌گی لقب «ترس‌ناک‌ترین فیلم» را دارند، ولی دنیای فیلم‌های ترس‌ناک تنها محدود به این فیلم‌ها نیست. به فهرست زیر نگاه کنید تا با بعضی فیلم‌های دیگر آشنا شوید:

حمله ناگهانی
The Descent
این فیلم در سال ۲۰۰۶ تولید شد. در اکثر فیلم‌های ترس‌ناک، گروهی از دوستان سعی می‌کنند از چنگ یک قاتل زنجیره‌یی، یک حیوان درنده یا یک موجود شبه انسان بگریزند. در فیلم حمله ناگهانی هم شاهد چنین ماجرایی هستیم، ولی آن‌چه این فیلم را از سایرین متمایز می‌کند، این است که همه شخصیت‌های آن زن هستند، نسبت به مرگ نگاهی واقع‌گرایانه و  وحشت‌آور دارد و نوعی حس ترس و خفه‌گی در وجود بیننده‌گان ایجاد می‌کند.

داستان دو خواهر
The Tale of Two Sisters
این فیلم که محصول سال ۲۰۰۳ است، بر اساس یکی از داستان‌های محلی کوریایی ساخته شده است. وقتی این دو خواهر وارد خانه پدر و نامادریِ خود می‌شوند، اتفاقات عجیب و مافوق طبیعی، انتظار این خانواده از هم پاشیده را می‌کشد. نامادری بدجنس، لحظه‌های مرموز و ترسناک و جو غریب و مرموز خانه بر جذابیت این فیلم می‌افزاید.

جن‌زده
Possession
نویسنده این فیلم که در سال ۱۹۸۱ تولید شد، لهستانی‌تبار بود و داستان طلاق خود را به صورت یک فیلم‌نامه درآورد که بعداً به یک شاهکار تبدیل شد. شخصیت اصلی فیلم، مارک، از یک سفر کاری به خانه برمی‌گردد و امیدوار است که بتواند رابطه خود را با همسرش بهبود ببخشد و زنده‌گی مشترکش را نجات دهد. اما در کمال ناراحتی درمی‌یابد که همسرش نه تنها با یک مرد آلمانی، بلکه با یک موجود شاخک‌دار و عجیب در ارتباط است. از این‌جاست که فیلم حالت ترس‌ناک و عجیب به خود می‌گیرد. در این فیلم صحنه‌های پر از خشونت و خون‌ریزی و همین‌طور همه احساساتی که جدایی و طلاق به همراه دارد، دیده می‌شود.

هزارتوی پن
Pan’s abyrinth
این فیلم در سال ۲۰۰۶ به زبان هسپانیه‌یی ساخته شد. موجودی کریه که چشم‌هایش بر کف دستانش قرار دارند، دختری به نام افلیا را دنبال می‌کند. افلیا دختری حساس است که خود را شاهزاده‌یی افسانه‌یی می‌داند. ناپدری او مردی بی‌رحم است که در طول روز گوریل‌ها را شکنجه می‌کند. کدام یک وحشت‌ناک‌تر است؟ هیولای ترس‌ناکی که در تخیلات افلیا وجود دارد، یا ناپدری بی‌رحمی که در واقعیت زنده‌گی می‌کند؟

چیزی ستمکار این راه می‌آید
Something Wicked This Way Comes
این جمله را نخستین بار شکسپیر در نمایش‌نامه مکبث به کار برده و در واقع به انتخاب نامی برای این محصول ۱۹۸۳ کمک کرده است. داستان فیلم دو کودک را نشان می‌دهد که اشتباهاً در جشنی حضور پیدا می‌کنند. دلقک‌های مرموز، بچه‌های شبح وار، چرخ‌وفلک‌هایی که در جهت اشتباه می‌چرخند و غیره، جوی وحشت‌آور به وجود می‌آورند.

کلوب خودکشی
Suicide Club
این فیلم که محصول سال ۲۰۱۱ است، از همان ابتدا بیننده‌گان را روی صندلی میخ‌کوب می‌کند. چندین دختر جاپانی بر لبه سکوی مترو صف می‌بندند، دست یک‌دیگر را می‌گیرند، تا ۳ می‌شمارند و سپس خود را به جلوی قطار در حال حرکت می‌اندازند. صحنه‌های بعدی شامل قطرات خون هستند که به همه جا پاشیده می‌شوند و اعضای بدنی که زیر قطار له می‌شوند. مدتی بعد جوانان دیگری دست به خودکشی زده و مسوولین شهر را گیج و سردرگم می‌کنند. فیلم‌های ترس‌ناک جاپانی طرف‌داران زیادی دارند و مورد تحسین منتقدین قرار گرفته‌اند.

Pulse AKA Kairo
کیوشی کروساوا شاید بهترین کارگردان دهه ۹۰ جاپان باشد و این فیلم ترس‌ناک‌ترین اثر اوست. گروهی از دانشجویان درمی‌یابند که دوستان و هم‌صنفی‌های‌شان  بر در اتاق خود نوار قرمز می‌چسبانند و سپس خودکشی می‌کنند. ترس‌ناک‌تر این‌که جسد همه آن‌ها غرق لکه‌های سیاه می‌شود. این خودکشی‌ها به وب سایت مرموزی نسبت داده می‌شود که از کاربران خود می‌پرسد «دوست دارید با ارواح ملاقات کنید؟».

بگذار آدم درست وارد شود
Let the Right One in
دختر جوانی به نام الی که با پای برهنه در برف قدم می‌زند، با پسری تنها و ستم‌دیده به نام اسکار اشنا می‌شود. اسکار آرزوی انتقام دارد و الی به او توانایی انتقام می‌بخشد. اما یک دوراهی انتظار پسر ۱۲ ساله را می‌کشد: او برای زنده ماندن باید خون بقیه را بنوشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.