هشدار نمایندۀ افغانستان در سازمان ملل: ده‌ها هزار تروریست بر ضد مردم و دولت افغانستان متحد شده‌اند

- ۰۲ سرطان ۱۳۹۴

چهار شنبه ۳ سرطان ۱۳۹۴

 

سفیر افغانستان در سازمان ملل اعلام کرد، حملۀ جدیدی علیه دولت و ملت افغانستان از طریق «همگرایی بی‌سابقه» طالبان، بیش از ۷۰۰۰ شبه‌نظامی خارجی و گروه‌های خشن از جمله داعش آغاز شده است.
به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، ظاهر طنین، سفیر افغانستان در سازمان ملل روز دوشنبه در شورای امنیت گفت که این گروه‌ها نه‌تنها نیروها و غیرنظامیان افغان را با حملات mnandegar-3انتحاری، بمب‌های دست‌ساز، گروگانگیری و ترور هدف می‌گیرند، بلکه کنترل مناطق و ولایت‌ها را به دست گرفته و از آنها به عنوان مقرهای فعالیت خود استفاده می‌کنند.
به گفته وی، این حملات نه‌تنها در افغانستان بلکه در جنوب آسیا و مرکز آسیا انجام می‌شوند.
نیکولاس هیسوم، نماینده سازمان ملل در امور افغانستان نیز گفت که حمله بر نیروهای افغان افزایش یافته و از زمان برعهده گرفتن مسوولیت‌های امنیتی پس از پایان ماموریت رزمی امریکا و ناتو این نیروها با چالش‌های عملیاتی روبه‌رو شده‌اند.
با این وجود وی گفت: افغانستان با چالش‌های امنیتی خودش در حال مقابله است و در مواجهه با تشدید درگیری‌ها در سراسر این کشور مقاومت می‌کند. تعهد نیروهای افغان فراتر از تصور است و آنها از خودشان در مقابله با تلاش‌های شبه‌نظامیان برای تصرف اراضی بیشتر مقاومت نشان می‌دهند.
سفیر افغانستان و نماینده سازمان… ادامه صفحه ۶
ده‌ها هزار تروریست بر ضد…
ملل هر دو گفتند که سیل شبه‌نظامیان خارجی به افغانستان، نتیجه کمپین نظامی پاکستان در منطقه وزیرستان شمالی است که از سال گذشته آغاز شده است.
سفیر افغانستان در سازمان ملل متحد اعلام کرد: برآورد ما این است که بیش از ۷۰۰۰ تروریست خارجی در حال حاضر در افغانستان هستند که از جمله شامل شبه‌نظامیان چچن، ازبک، تاجیک و پاکستانی می‌شود.
وی افزود: دولت افغانستان همچنین برآورد کرده است که صدها و یا هزاران تن در زیر پرچم سیاهرنگ تروریست‌های داعش فعالیت می‌کنند که از جمله شامل طالبان‌های افراطی می‌شود.
نماینده سازمان ملل در امور افغانستان در شورای امنیت همچنین گفت: افغانستان بیش از پیش، یکی از ۱۰ کشور فقیر دنیاست که در خط مقدم مواجهه با تروریست‌هایی است که اصلیت آنها متعلق به کشورهای همسایه است و احتمالاً مقصد نهایی آنها نیز همسایگان آن است.
وی در ادامه با تاکید بر لزوم حمایت از افغانستان گفت: باید مشارکت و همکاری بیشتری با افغانستان داشته باشیم که در حال مقابله با تهدید مشترک و منطقه‌یی است.
شورای امنیت سازمان ملل نیز با محکوم کردن حمله طالبان به پارلمان افغانستان اعلام کرد: هیچ میزانی از خشونت نمی‌تواند مسیر این کشور به سوی صلح و ثبات را تغییر دهد.
اعضای شورای امنیت تصریح کردند که هیچ اقدام تروریستی و یا خشونتی نمی‌تواند حرکت افغانستان به سوی صلح، دموکراسی و ثبات را تغییر دهد.

اشتراک گذاري با دوستان :