جنرال علومی: پاکستان شورشیان را به سوی افغانستان سوق داده است

- ۰۷ سرطان ۱۳۹۴

دو شنبه ۸ سرطان ۱۳۹۴

 

نورالحق علومی وزیر داخله با حضور در مجلس سنا اعلام کرد: افغانستان سپر بلای تأمین امنیت آسیای میانه، روسیه و چین شده است.
وی در جلسه پرسش و پاسخ مجلس سنا گفت: پاکستان با انجام عملیات‌های نظامی در وزیرستان و دیگر مناطق شمالی این کشور، شورشیان و مخالفان مسلح را به سوی افغانستان سوق داده‌ است.
علومی افزود: دشمنان افغانستان قصد دارد تا نیروهای امنیتی را در دفاع مستقلانه از کشور به چالش بکشند.
mnandegar-3وزیر داخله افغانستان اظهار داشت: در حال حاضر عملیات‌های پاکسازی در مناطق ناامن افغانستان راه‌اندازی شده، اما بخشی از مشکلاتی که منجر به ناامنی‌ها در این کشور می‌شود وجود فساد می‌باشد.
وی تصریح کرد: وزارت داخله مصمم است تا علیه فساد اداری در افغانستان مبارزه کند که این امر نیازمند همکاری همه جانبه دیگر بخش‌ها و ارگان‌ها با این وزارت‌خانه است.
علومی در ادامه اذعان داشت: اخیراً اتهاماتی مبنی بر عملکرد نادرست وزارت داخله و عدم انجام صحیح وظایف آن مطرح شده که هیچ یک صحت ندارد.
وی افزود: پولیس افغانستان در اغلب موارد از سلاح‌های سنگین، تانک و حمایت هوایی برخوردار نیست که به خاطر آن در عملیات‌های خود با مشکالاتی مواجه می‌شود و بر همین اساس افغانستان نیازمند همکاری‌های نیروهای خارجی است.
وزیر داخله افغانستان تصریح کرد: نیروهای خارجی در بخش شناسایی و اطلاعاتی با نیروها امنیتی افغان همکاری می‌کنند.
علومی خاطرنشان سخت: ما می‌خواهیم تا همکاری‌های جامعه جهانی با افغانستان تداوم یابد، اما ادامه آن باید در چارچوب قانون اساسی این کشور باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.