سخنگوی وزارت داخله: سیاست دولت در برابر جنگ و صلح شفاف و مشخص است

- ۰۸ سرطان ۱۳۹۴

سه شنبه ۹ سرطان ۱۳۹۴

 

سخنگوی وزارت داخله با حضور در جمع خبرنگاران ضمن بررسی مسائل امنیتی این کشور گفت که سیاست کلی نظام افغانستان در برابر جنگ و صلح شفاف و مشخص است.
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله دیروز در نشست خبری در مورد مسایل امنیتی کشور اعلام کرد: سیاست کلی نظام افغانستان در برابر جنگ و صلح مشخص و از شفافیت لازم برخوردار است.
mnandegar-3وی گفت: کسانی که به دنبال صلح هستند می‌توانند با پیوستن به روند مذاکرات صلح به این هدف نائل شوند، اما افرادی که به فکر گسترش جنگ و ناامنی در افغانستان هستند نیز با مقابله نیروهای امنیتی مواجه خواهند شد.
صدیقی افزود: پیام نیروهای امنیتی برای هراس‌افکنان و افراط‌گرایان این است که با تمام قوا علیه آنان مبارزه خواهند کرد.
سخنگوی وزارت داخله تصریح کرد: شش ماه آینده زمان نابودی دشمنان افغانستان است و دیگر کسی نمی‌تواند مردم و تمامیت ارضی این کشور را تهدید کند.
وی اذعان داشت: در همین راستا ارتقای توانایی پولیس مرزی افغانستان از اولویت‌های برنامه ۱۰۰ روزه وزارت داخله است.
صدیقی تأکید کرد: در مدت این برنامه صد روزه یکی از مشکلات اصلی امنیت در افغانستان وجود اسلحه‌های غیرقانونی و چگونگی جمع‌آوری آن عنوان شده است اما با این حال تلاش‌ها برای مبارزه با گروه‌های مسلح غیرقانونی ادامه دارد.
سخنگوی وزیر داخله گفت: از سه ماه گذشته به این طرف تغییراتی در چگونگی انجام وظایف و عملکرد نیروهای امنیتی بوجود آمده است.
وی ضمن اشاره به رویداد ولایت پروان مبنی بر حمله نیروهای ناتو به رهبری آمریکا به منزل مسکونی یک فرمانده جهادی محلی و و رئیس حزب جمعیت اسلامی افغانستان در این ولایت گفت که مقامات دولت کابل در حال بررسی این حادثه هستند.
در ادامه نشست خبری دیروز دولت وزیری معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز اظهار داشت: شرایط جنگ در افغانستان تغییر کرده و مخالفان مسلح توانایی خود را از دست داده‌اند.
وی گفت: مخالفان برای رسیدن به اهداف خود از جمله سقوط شهرها و مسدود کردن بزرگراه‌ها با ناکامی مواجه شدند.
وزیری با اشاره به روند صلح در افغانستان گفت: نیروهای نظامی و امنیتی افغانستان به طور کامبل از پیشرفت روند مذاکرات صلح حمایت می‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :