احمد ولی مسعود با ارایۀ طرح وفاق ملی در کندهار: با تمسک به مشترکات ملی دولتی فراگیر ایجاد کنیم

گزارشگر:چهار شنبه 18 دلو 1396 - ۱۷ دلو ۱۳۹۶

ماندگار- کندهار/
احمد ولی مسعود، طراح آجندای ملی و رییس عمومی بنیاد شهید مسعود در سفرش به ولایت کندهار با صدها تن از شخصیت‎های متنفذ، بزرگان اقوام، مقامات محلی و اعضای شورای ولایتی ولایات جنوب‌غرب دیدار و ملاقات کرد.
mandegar-3احمدولی مسعود در نشست‌های جداگانه در شهر کندهار با بزرگان و مردم ولایات جنوب‌‎غرب ضمن صحبت پیرامون وضعیت کنونی کشور و سیاست‌های تفرقه‌افگنانۀ حکومت، نیاز توافق روی طرح وفاق ملی را برای عبور از وضعیت موجود مطرح کرد.
آقای مسعود با تشریح طرح وفاق ملی گفت که ما مردم افغانستان مشترکات فراوانی داریم که می‌توانیم با تمسک به آن‌ها، چتر وفاق ملی را به عنوان آدرسی برای مردم افغانستان ایجاد کنیم تا همه جریان‌های سیاسی و مردم افغانستان در آن خود را ببینند.
بزرگان حوزۀ جنوب‌غرب در کلیت از طرح وفاق ملی حمایت کرده و گفتند که باید روی مفردات طرح بیشتر بحث و تبادل نظر کنیم. آنان اضافه کردند: حکومت موجود خود به مشکلی برای افغانستان تبدیل شده و باید بدیلی در برابر آن ارایه گردد. سخنرانان طرح وفاق ملی را برای دست‌یافتن به یک نظام قابل قبول به همۀ شهروندان کشور مناسب و پاسخگو خواندند.
بزرگان حوزۀ جنوب‌‎غرب در سخنان‌شان خطاب به احمدولی مسعود و هیأت وفاق ملی گفتند که ما برای شما دست اتحاد و برادری می‌دهیم و باور داریم که مردم افغانستان با چنگ زدن به وفاق ملی و برادری می‌توانند در برابر نفاق‌افگنان مقابله کنند.
نماینده‌گان ولایات جنوب‌غرب در سخنرانی‌های‌شان، احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور و احمدشاه بابا را دو نماد و سمبول اتحاد و اتفاق افغانستان دانسته گفتند که این شخصیت‌ها می‌توانند الگوی با همی و وحدت افغانستان باشند.
در این سفر، احمد ولی مسعود را مولوى نیک‌محمد، استاد عبدالمالک خان، وکیل پیربخش گردیوال، مولوى مفلح، فضل الرحمن اوریا، داکتر طاهـرى، سناتور دَاوُدَ اساس، جنرال الله‌یار و داکتر قاسمى، از اعضای اجندای ملی همراهی می‌کنند.
پیشتر، مسوولان اجندای ملی با سفر به ولایات دیگر از جمله هرات و بلخ، طرح وفاق ملی را با نخبگان سیاسی و قومی و همچنان شهروندان کشور مطرح کردند. طرح آجندای ملی و وفاق ملی مورد حمایت اکثریت نخبگان سیاسی و روشنفکران قرار گرفته است.
این طرح برای بیرون رفت از بحران کنونی و دست‌‎یابی به صلح و ثبات پایدار در افغانستان تدوین شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.