با عشق یک‌طرفه چه باید کرد؟

- ۱۸ میزان ۱۳۹۱

بخش نخست

آن‌قدر دوستش دارید که دل کندن از این رابطه برای‌تان اگر محال نباشد، دست‌کم بسیار سخت است. از همان روز که به خواستگاری‌تان آمده و رسماً نامزد شما شده، برای ساختن این رابطه هر کاری کرده‌اید اما بازهم همه‌چیز آن‌طور که می‌خواهید پیش نمی‌رود. احساس می‌کنید با وجود تمام علاقه‌یی که به او دارید، چندان دوست‌تان ندارد یا این‌که سرنوشت این رابطه برایش آن‌قدرها هم مهم نیست و گاهی به خودتان می‌گویید شاید همین روزها از ازدواج با شما منصرف شود.
یادتان نرود برای شما که آینده‌تان را در گروِ زنده‌گی مشترک با او قرار داده‌اید، مورد توجه قرار گرفتن و دوست داشته شدن حق طبیعی‌تان است. برای این‌که او را هم درگیر یک عشق واقعی کنید و برای نشان دادن حس واقعی آماده‌اش کنید، راه‌های زیادی وجود دارد؛ پس بهتر است قبل از ناامید شدن، این راه‌ها را امتحان کنید و بعد در مورد او و ارتباط‌تان قضاوت کنید.
با هم بخندید
نامزدتان را در تفریحات و فعالیت‌های‌تان دخیل کنید و اگر هم موفق نمی‌شوید، خودتان زحمت وارد شدن به تفریحات او را بکشید. مثلاً از او بپرسید که امروز دوست دارد وقتش را چه‌طور بگذراند؟ اگر می‌خواهد یک مسابقۀ مهم فوتبال را ببیند، با او همراه شوید یا اگر هوس دیدن یک فلم را کرده، با هم به سینما بروید. اگر بخواهید خودتان مشغول کارهای‌تان باشید و او هم درگیر کارهای خودش، فاصلۀ شما از این چیزی که هست، بیشتر خواهد شد. سعی کنید علایق مشترک‌تان را پُررنگ‌تر کنید. اگر شما دو آدم کاملاً متفاوت با علایق و فعالیت‌های متفاوت باشید، هرگز نمی‌توانید آن‌طور که می‌خواهید به دنیای یک‌دیگر وارد شوید.
خودتان را قربانی نکنید
به این بهانه که می‌خواهید یک رابطۀ دوطرفه بسازید، خود را بندۀ نامزدتان نکنید. فکر نکنید با امتیاز دادن‌های بی‌وقفه، او به این رابطه تکیه خواهد کرد و شما همه‌کس او خواهید شد. شما قرار است شریک زنده‌گی او باشید نه کسی که همۀ مشکلاتش را تحمل می‌کند و شکایتی هم نمی‌کند.
شخصیت و استقلال خودتان را حفظ کنید. هیچ مردی از این‌که وقتش را با یک زن منفعل بگذراند، احساس خوشبختی نمی‌کند. پس سعی کنید واقعاً یک رابطۀ دوطرفه بسازید نه این‌که با چشم گفتن همیشه‌گی بخواهید دل او را به دست بیاورید. سعی کنید تا آن‌جا که می‌توانید در دسترسش باشید اما این حق شماست که چنین انتظاری را از او هم داشته باشید. اگر می‌بینید که او تمایلی به این موضوع نشان نمی‌دهد، یک‌دفعه همه‌چیز را به‌هم نریزید، بلکه سعی کنید با زیرکی تعادلی در این بده‌بستان‌ها به وجود بیاورید.
البته یادتان نرود که قبل از قضاوت کردن باید نگاهی به شرایط او هم بیندازید. ممکن است این که او وقت زیادی را برای بیرون رفتن با شما اختصاص نمی‌دهد، برای‌تان نشانۀ بی‌علاقه‌گی‌اش به شما باشد، اما شاید هم شرایط کاری او در این روزها به شکلی است که واقعاً نمی‌تواند بیشتر از این شما را ببیند.
به اطرافیانش گره بخورید
سعی کنید در دورۀ نامزدی بیشتر به زنده‌گی خصوصی‌اش وارد شوید. این‌که هنوز رسماً ازدواج نکرده‌اید را بهانه نکنید، چراکه نامزدی باید زمان تکمیل شناخت شما باشد. دوستانش را ببینید و تلاش کنید که به جمع‌شان وارد شوید. هرچه بیشتر خودتان را در زنده‌گی او جا دهید، نزدیکی شما به یک‌دیگر بیشتر خواهد شد. گاهی هم او را به جمع دوستان‌تان بیاورید یا وقتی که می‌خواهید با خواهرتان و همسرش برای غذا بیرون بروید، او و یکی از اعضای خانواده یا دوست صمیمی‌اش را هم با خود همراه کنید. اجازه دهید که بخشی از زندگی روزانۀ او باشید، اما طوری رفتار نکنید که از اصرارهای شما خسته و عصبی شود. در ضمن شما باید در مورد خاطره‌های تلخ‌وشیرینش، آدم‌هایی که دوست‌شان دارد یا از آن‌ها بیزار است و… هم اطلاعات دقیقی داشته باشید تا بتوانید در موقعیت‌های مختلف واکنش‌هایش را حدس بزنید و خودتان هم بهترین همراه برای هر حال‌و‌هوایش بشوید.
منبع: تبیان

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.