پاکستان: مذاکرات در اسلام‌آباد موفقیت‌آمیز بود

- ۱۹ سرطان ۱۳۹۴

شنبه ۲۰ سرطان ۱۳۹۴

 

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان ضمن موفقیت‌آمیز خواندن نشست نماینده‌گان دولت کابل و طالبان افغانستان به میزبانی اسلام‌آباد، حضور و نقش پاکستان در این روند را تسهیل‌کننده دانست.
قاضی خلیل‌الله سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: پاکستان نقش تسهیل کننده‌یی را در روند گفت‌وگوهای صلح میان دولت کابل و طالبان افغانستان انجام داده است و mnandegar-3برای نخستین بار دو طرف بطور مستقیم وارد مذاکرات شدند.
وی گفت: محیط مذاکرات در اسلام‌آباد در نهایت بهتر و موفقیت‌آمیز بود، زیرا نماینده‌گان دولت افغانستان و طالبان روند مذاکرات صلح را جدی گرفتند و توافق کردند پس از ماه رمضان بار دیگر برای گفت‌وگو جمع شوند.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با اشاره به نفوذ گروه تروریستی داعش در منطقه اظهار داشت: اسلام‌آباد از تهدیدات احتمالی داعش بی‌خبر نیست و نهادهای امنیتی پاکستان در آماده باش کامل به سر می‌برند.
نماینده‌گان دولت افغانستان و طالبان روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در اسلام‌آباد نشستی را با نظارت چین و امریکا برگزار کردند.
حکمت خلیل کرزی معاون سیاسی وزارت خارجه‌ که یکی از اعضای هیأت مذاکره کننده است، گفت: هیأتی که از سوی طالبان در نشست اسلام‌آباد با نماینده‌گان دولت افغانستان مذاکره کردند، با اجازه شورای کویته مشارکت کرده بودند.
فیض‌الله ذکی رییس دفتر معاون اول رییس‌جمهور و عضو کمیسیون اصلاحات نظام انتخاباتی افغانستان که در این نشست حضور داشت اذعان داشت احتمال می‌دهد دور بعدی روند مذاکرات صلح در چین برگزار شود.
محمد عاصم نماینده رییس‌اجرایی در هیأت مذاکره کننده حکومت افغانستان با طالبان نیز تصریح کرد: هیأت مذاکره کننده با نماینده‌گان دولت کابل از سوی شورای کویته و جناح حقانی حضور داشتند.
گفته می‌شود در نشست نماینده‌گان دولت کابل و طالبان در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان هیچ یک از اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر حضور نداشتند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.