سفیر ملکی ناتو: امیدواری‌ها برای تأمین صلح در افغانستان افزایش یافته است

- ۰۵ حمل ۱۳۹۸

mandegarنیکلاس کی، سفیر ملکی ناتو برای افغانستان می‌گوید که علاقه‌مندی طالبان و نماینده‌گان امریکا برای نشستن دور میز گفت‌وگو امیدواری‌ها برای نتیجه‌دهی این تلاش‌ها را بیشتر کرده است.
آقای کی در یک گفت‌وگوی توییتری به سلام‌وطندار می‌گوید، امیدوار است که به زودی گفت‌وگوهای مستقیم با حکومت افغانستان آغاز شود. به گفتۀ سفیر ملکی ناتو برای افغانستان، دست‌یابی به راه‌حلی سیاسی بدون گفت‌وگو ممکن نیست و همه‌شمولی روند صلح در گفت‌وگوها میان طالبان و نماینده‌گان امریکا ضروری‌ست.
نیکلاس کی می‌گوید که حفظ حقوق بشر در افغانستان برای صلح و امنیت پایدار و همکاری جامعۀ جهانی یک موضوع کلیدی‌ست و آنان به همکاری‌های‌شان با حکومت افغانستان ادامه می‌دهند.
آقای کی در مورد این ‌که نقش ناتو در حفظ دستاوردهای مشترک ۱۸ سال گذشته چه خواهد بود می‌گوید، افغانستان در یک‌ونیم دهۀ گذشته دستاوردهای قابل توجهی در بخش حقوق بشر، توسعه و دموکراسی داشته است و ناتو و هم‌پیمانان بین‌المللی‌اش تلاش می‌کنند تا این دستاوردها حفظ شود.
آقای کی اخیراً به عنوان سفیر ملکی ناتو برای افغانستان معرفی شده است. نمایندۀ ملکی ناتو در افغانستان، پیش از این یک سال به عنوان سفیر بریتانیا در کابل کار کرده و همچنان تجربۀ کار به عنوان رئیس بخش پاکستان و افغانستان در ادارۀ منطقۀ جنوب آسیا را در کارنامه دارد.
آقای کی مدتی نیز نمایندۀ ویژۀ دبیر کل سازمان ملل متحد در سومالیا بوده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.