قـربان حقـجو به عنـوان رییس آیـسا معـرفی شـد

- ۲۱ سرطان ۱۳۹۴

دو شنبه ۲۲ سرطان ۱۳۹۴

mnandegar-3223داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی چاشت دیروز محمد قربان حقجو را به حیث رییس ادارۀ حمایت از سرمایه‌گذاری افغانستان (آیسا) معرفی کرد.

رییس اجرایی از آقای حقجو به عنوان فرزند خوب و صدیق کشور یاد کرد که پیش از این در بخش‌ها و سمت‌های مختلف به مردم افغانستان خدمت کرده است.
وی از فقر، فساد اداری و نا امنی از موانع اصلی فرا راه فعالیت‌های این اداره یاد نمود و معرفی آقای حقجو را زمینه‌ساز تحرک تازه و انرژی جدید عنوان نموده تاکید کرد که حکومت وحدت ملی افغانستان با تمام توان و امکانات از آیسا حمایت می‌کند و به همین منظور رییس این اداره عضویت رسمی شورای وزیران را به دست آورده است.
در همین حال، داکتر عبدالله، حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران کشور را با وجود شرایط دشوار امنیتی و بی‌توجهی‌هایی که پیش از این در برابر آنان صورت گرفته است مورد قدردانی قرار داده علاوه کرد که حکومت وحدت ملی متعهد است تا زمینه‌های بهتر برای سرمایه‌گذاری برای آنان را فراهم نماید و نگرانی آنان را در شورای امنیت مطرح و در حد توان کوشش خواهند کرد که از جان و مال سرمایه گذاران حمایت نمایند.
همچنان، محمد همایون رسا وزیر تجارت و صنایع در این مراسم نیز ضمن آن‌که معرفی آقای حقجو را به عنوان رییس اداره آیسا تبریک گفت، وضعیت اقتصادی در کشور را در بدترین حد ممکن ارزیابی نموده و ابراز امیدواری نمود که با معرفی رییس جدید این اداره، وضعیت به حد قابل ملاحظه‌یی بهبود یابد و زمینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاران و بهبود زنده‌گی مردم فراهم گردد.
محمد قربان حقجو رییس اداره حمایه سرمایه گذاری افغانستان آیسا در سخنانی تعهد خود را مبنی کار جدی صادقانه و شفاف برای فقرزدایی، ایجاد اشتغال، رشد پایدار و متوازن که بتواند در دسترخوان مردم افغانستان تغییر بیاورد، اعلام نمود.
وی گفت: وضعیت اقتصادی شکننده است؛ فقر مدهش، بیکاری بسیار بلند، فرار سرمایه از کشور و عدم اعتماد سرمایه‌گذاران و مردم برای سرمایه‌گذاری، از چالش‎هایی است که پیش روی او و دولت قرار دارد.
او یگانه راه برای شکستن این وضعیت و آوردن بهبود در عرصه های مختلف را ایجاد شوک و تحرک جدی در اداره آیسا عنوان نمود.
رییس جدید آیسا در همین حال بی تفاوتی در برابر سرمایه گذاران را یکی از بزرگترین چالش‌ها در سالیان گذشته دانسته افزود: وی تلاش خواهد کرد تا شرایط را به گونه‌یی عیار سازد که سرمایه‌گذاران بر جان و مال و خانواده خود احساس مصونیت نمایند.
وی همچنان تأکید کرد که تلاش خواهد نمود ظرف یک سال آینده، آیسا را از حد یک شرکت به نهاد قانونی مبدل کند و زمینه‌های عضویت آن در سازمان‌های بین‌المللی فراهم نماید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.