حملۀ تند عبدالله بر مقام‎های حکومت پیشین: سقوط حکومت را خواب ببینید

- ۲۲ سرطان ۱۳۹۴

سه شنبه ۲۳ سرطان ۱۳۹۴

 

رییس اجرایی دولت وحدت ملی می گوید که زمام‎داران حکومت پیشین به دنبال سقوط نظام کنونی می‌باشند.
داکتر عبدالله که روز دوشنبه در گردهمایی در بدخشان سخن می‌گفت به شدت از عملکرد حکومت پیشین انتقاد کرد و بیان داشت که گروهی خوابِ سقوط حکومت وحدت ملی را می‌بینند.
رییس اجرایی افزود: « شما هر چه می‌گویید بگویید؛ در مقابل شما گوش کر قرار ندارد و ما صدای شما را می‌شنویم … در چهارده سال گوش‌ شنوا نبود؛ ما در همان حکومت بودیم، mnandegar-3به یک خنده و فکاهی، یک مصیبت کلان ملت را جواب می‌دادند و می‌رفتند».
رییس اجرایی افزود: « امروز همان افراد انتظار سقوط همین حکومت را می‌کشند، تبلیغ هم می‌کنند؛ اما خواب ببینند، آن کوردلانی‌که فرصت طلایی افغانستان را به یک دورۀ سیاه تبدیل کردند و امروز رنج ملت، میراث همان دوره است».
او گفت که حکومت گذشته «خزانۀ خالی، حکومت سر تا پا فساد، سیاست‌های غلط و گمراه و گمراه‌کننده» به میراث گذاشته که به گفته او، امروز باعث رنج مردم افغانستان شده است.
رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افزود: «به قهرمان‌هایی‌که سینه خود را سپر کردند برای دفاع از مردم، چقدر ارج گذاشته شدند؟ شما به یاد ندارید که قهرمان‌های شما را نسل‌کش خطاب کردند؟!»
آقای عبدالله گفت که در زمان حکومت گذشته به کسانی‌که از مردم دفاع می‌کردند، گفته شد که «شما نسل‌کشی می‌کنید.» به گفته او، بالاخره تصمیم گرفته شد که واحدهای ویژه تشکیل شوند و عملیات ویژه انجام دهند، اما سه فرمانده این واحدها هم برای بازجویی به دادستانی معرفی شدند.
داکتر عبدالله خطاب به مقام‎های حکومت پیشین گفت: «اگر دیروز به مردم مظلوم افغانستان رحم نکردند، امروز رحم کنند …؛ از سقوط حکومت چه کسی بهره می‌برد…؛ آنهایی که خواب سقوط نظام را می‌بینند باید بدانند که بدیل آن داعش است».
این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که به تازه‌گی دیپلمات‌های غربی، حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور را تهدیدی بزرگ برای ثبات سیاسی افغانستان عنوان کردند.
دیپلمات‌های غربی به نشریه گاردین گفته‌اند که حامد کرزی ماه‌ها است در تلاش است تا حکومت وحدت ملی به رهبری محمد اشرف غنی را سقوط دهند و حکومت موقت تشکیل گردد که وی در رأس آن قرار گرفته و خود را به حیث بابای ملت به مردم معرفی کند.

اشتراک گذاري با دوستان :