عطا محمد نور: نشست‌های سران حکومت برای تأمین امنیت نمایشی است

- ۲۳ سرطان ۱۳۹۴

چهار شنبه ۲۴ سرطان ۱۳۹۴

 

سرپرست ولایت بلخ بار دیگر ضمن ابراز نگرانی از افزایش ناامنی در کشور گفت که نشست‌ها و اقدامات رهبران حکومت وحدت ملی به ویژه نهادهای امنیتی برای برقرای امنیت مردم این کشور، نمایشی است.
عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ، با صدور بیانیه‌یی ضمن ابراز نگرانی از افزایش ناامنی‌ها در افغانستان گفت: وضعیت امنیتی پس از حوادث ولایت خوست، پل‌خمری، قندوز، کابل و فاریاب هنوز نابسمان است.

mnandegar-3وی افزود: عملکرد حکومت وحدت ملی در مورد وضعیت امنیتی و بی‌تفاوتی در برابر ناامنی‌ها، نگران‌کننده و پرسش‌برانگیز است.
رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان ضمن نمایشی دانستن نشست‌های رهبران دولت کابل و مقام‌های امنیتی اظهار داشت که امنیت مردم با ارزش‌تر از برپایی نشست‌های تشریفاتی و اقدامات نمایشی است.
سرپرست ولایت بلخ هشدار داد: حکومت وحدت ملی به ویژه نهادهای امنیتی باید برنامه‌های عملی و موثری را برای بهبود وضعیت امنیتی در افغانستان اجرا کنند، در غیر این صورت وضعیت و پیامدهای آن غیر قابل کنترل خواهد شد.
اظهارات نور پس از افزایش ناامنی‌ها و انفجار و حمله‌های انتحاری در افغانستان در هفته اخیر بیان شده است.
روز یک شنبه نیز بر اثر انفجار یک موتر بمب‌گذاری شده در نزدیک پایگاه نظامی «چپمن» که پیش از این یکی از پایگاه‌های مهم سازمان سیا بود، دست‌کم ۳۰ کشته به جا گذاشت.
سرپرست ولایت بلخ چندی قبل نیز ضمن ابراز نگرانی از افزایش ناامنی‌ها در شمال افغانستان، فعالیت‌های حکومت وحدت ملی کشور را غیرصادقانه اعلام کرده بود.
عطامحمد نور گفته بود که محمد اشرف غنی رییس‌جمهور و عبدالله عبدالله رییس‌اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان توجهی به مشکلات کشور ندارند و مشغول چانه‌زنی برسر مشکلات داخلی دولت هستند.
وی تصریح کرده بود: رییس‌جمهور و رییس‌اجرایی حکومت وحدت ملی از ناامنی‌های به وجود آمده در شمال افغانستان چشم پوشی می‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.