حملات گستردۀ طالبان در وردوج

- ۰۲ اسد ۱۳۹۴

شنبه ۳ اسد ۱۳۹۴

 

معاون ولایت بدخشان می‌گوید که طالبان ظهر جمعه یک‌بار دیگر حملات وسیعی را برای تصرف مرکز استراتیژیک تیرگران ولسوالی وردوج ولایت بدخشان اغاز کرده اند.
گل محمد بیدار معاون ولایت بدخشان می‌گوید که حملات روز پنجشنبۀ طالبان بر منطقۀ تیرگران از سوی نیروهای امنیتی عقب زده شد که به گفتۀ او، جنگ‌جویان طالبان از سایر والسوالی های آن ولایت در حمله بر ولسوالی وردوج سهم گرفته بودند.
mnandegar-3در گذشته نیز برخی از ولسوالی‌های بدخشان تحت حملۀ جنگ‌جویان طالبان قرار گرفته که مقامات محلی و نیروهای امنیتی افغانستان، حضور جنگ‌جویان خارجی را نیز در آن حملات تایید کرده اند.
به گفتۀ معاون والی بدخشان، حملات روزجمعه خیلی وسیع بوده و علاوه می‌کند که برای دفع آن حملات از مرکز نیز خواستار کمک هوایی شده است.
آقای بیدار به رسانه‌ها گفت که بنابر خواست آنان مرکز تعهد سپرده که به زودی «نیروهای هوایی در این عملیات به حمایت از قوای زمینی افغانستان سهم خواهد گرفت.»
معاون والی بدخشان گفت که در حملات روز پنجشنبه که از پنج صبح آغاز و تا ٩ بجه شب دوام کرد، ۱۲ جنگ‌جوی طالب به شمول دو طالب خارجی و دو سرگروپ محلی طالبان کشته و ۲۷ تن دیگر مجروح گردیدند.
آقای بیدار گفت: در درگیری‌های شب گذشته، یک کارمند نیروهای امنیتی نیز کشته و یک تن دیگر زخم برداشته است.
بدخشان یکی از ولایات امن در شمال‌شرق افغانستان به شمار می‌رفت که به گفتۀ کارشناسان امور امنیتی، پس از آغاز عملیات نظامی پاکستان در وزیرستان شمالی شمار زیادی از جنگ‌جویان خارجی به‌شمول چیچنی‌ها، تاجیک‌ها، ازبیک‌ها و پاکستانی‌ها به‌خاطر موقیعت جغرافیایی مساعد بدخشان به ولسوالی‌های مرزی این ولایت سرازیر شده اند و با استفاده از افراد مسلح محلی غیرمسوول، دامنۀ جنگ را در ولسوالی‌های مختلف آن ولایت کشانیده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.