داکتران: مشکل پای رییس جمهور اینجا قابل درمان بود

- ۰۹ اسد ۱۳۹۴

شنبه ۱۰ اسد ۱۳۹۴

 

شماری از متخصصان بیماری‌های استخوان در افغانستان می‌گویند که صدمۀ پای رییس جمهور محمد اشرف غنی، جدی نبود و در داخل کشور نیز قابل درمان بود.
بر بنیاد خبرنامۀ ارگ، آقای غنی بر اساس مشورۀ داکتر معالج‌اش، برای درمان آسیب پای چپ‌اش به آلمان سفر کرده است. ریاست جمهوری نگفته است که درمان آقای غنی در آلمان چقدر وقت خواهد گرفت.
mnandegar-3در عین حال سید ظفر هاشمی، معاون سخنگوی ریاست‌جمهوری گفته است که پای آقای غنی صدمۀ اندک دیده است و رییس جمهور با پای خود به میدان هوایی رفت.
آقای هاشمی افزود که داکتران نیز تایید کرده بودند که تکلیف رییس‌جمهور جدی نیست؛ اما گفتند که برای درمان بهتر می‌تواند به خارج سفر کند.
رییس جمهور غنی ماه گذشته در مراسم روز ملی المپیک که در ارگ برگزار شده بود با شماری از ورزشکاران به دوش پرداخت که در این جریان به زمین افتاد و پایش صدمه دید.
رییس‌جمهور هم در مراسم عید و هم در شماری از رویدادهای پس از آن، در حالیکه پایش بسته بود، حضور یافته بود. حال سوال این است که چرا ریس جمهور به خاطر یک مشکل عادی صحی به خارج رفته است رزاق سیاوش رییس پیشین شفاخانۀ شهید سردار محمد داوود خان و متخصص اورتوپیدی به صدای امریکا گفت که شاید آقای غنی به مشورۀ داکتر شخصی اش برای درمان به آلمان سفر کرده باشد.
آقای سیاوش گفت که از آسیب پای رییس جمهور با خبر است. او افزود که این تکلیف بسیار جدی و مایۀ نگرانی نیست.
از سوی دیگر، گل پاچا مجیدی عضو مجلس، می‌گوید که رییس جمهور غنی بنا به دعوت آلمان برای درمان به آن کشور سفر کرده است.
آقای غنی در حالی برای درمان به آلمان سفر می‌کند که در این اواخر، درمان رایگان بسته‌گانش و حتا شخص خودش را در شفاخانۀ ریاست امنیت ملی ممنوع اعلام کرد. رییس جمهور غنی گفته بود: «می‌خواهم که در بدل تداوی عمه ام در این شفاخانه، با پرداخت مبلغ ۴۸۲.۶۱۵ افغانی که در تداوی وی به مصرف رسیده است، به این شفاخانه تادیه نموده و آنرا به یک رسم مبدل سازم».
در مورد وضعیت صحی اشرف غنی ۶۶ ساله در گذشته نیز برخی نگرانی‌هایی وجود داشت؛ اما آقای غنی سال گذشته در آستانۀ انتخابات ریاست جمهوری گفت که از صحت کامل برخوردار بوده و روزانه ۱۸ ساعت کار می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.