سخنگوی طالبان: ملاله یوسف‌زی را می‌خواستیم بکشیم

- ۲۲ میزان ۱۳۹۱

سخنگوی طالبان دره سوات جزییات بیشتری را از عملیات ترور ملاله یوسف‌زی دختر ۱۴ ساله پاکستانی فاش کرد.
سراج الدین احمد سخنگوی طالبان در منطقه دره سوات پاکستان گفت: مولانا فضل‎الله رهبر طالبان دره سوات، از دو ماه پیش تصمیم به کشتن ملاله یوسف‌زی فعال ۱۴ ساله پاکستانی، گرفته بود که سرانجام این عملیات هفته پیش انجام شد اما منجر به زخمی شدن ملالهیوسف‌زی شد.

سراج الدین در ادامه فاش کرده است: یک تیم مجرب که تخصص کافی در هدف گرفتن افراد و شلیک به سر آنها داشته اند برای کشتن یوسف‌زی به منطقه اعزام شده اند.
سخنگوی طالبان افزود: طالبان سه بار به صورت جدی به یوسف‌زی و خانواده او هشدار داده است که اگر از فعالیت‌های ضد طالبان و تبلیغ فرهنگ غربی در سوات دست برندارد او را خواهند کشت.
روز سه شنبه این مردان بس مکتب را متوقف ساخته، پرسیدند که کدام آنها ملاله است. سپس آنها بر او شلیک کردند و دو تن از دانش آموزان دیگر را نیز زخمی ساختند. ملاله حالا هرچند در یک شفاخانه نظامی بستری است و داکتران عملیات جراحی او را موفق خوانده اند، اما هنوز بیهوش است. او بی خبر است که رهبران جهان از بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل گرفته تا بارک اوباما، رییس جمهور امریکا و سازمان های حقوق بشری این حمله را محکوم کرده و از او اعلام حمایت کرده اند. دختران دانش آموز در دره سوات برای بهبودی ملاله دعا می‌کنند.
سخنگوی طالبان در پایان تصریح کرد: تیم اعزامی به محل به دقت مسیر رفت و برگشت ملاله یوسف‌زی به مدرسه و خانه را بررسی کرده بودند و هم‎چنین آخرین هشدار آن‎ها یک هفته پیش از انجام عملیات صورت گرفته اما او توجهی به آنها نکرده است.
شلیک به این دختر ۱۴ ساله پاکستانی ساکن در دره سوات که در وبلاگش جنایات طالبان را مورد انتقاد قرار داده و خواهان بازگشت یک زنده‌گی معمولی برای مردم سوات به دور از قوانین قرون وسطایی طالبان بود موجی از اعتراض و نفرت را علیه طالبان در پاکستان و جهان برانگیخته است.
ملاله یوسف‌زی بیشتر از هرچیز برای حق تحصیل و مدرسه رفتن دختران دره سوات تلاش می‌کرد. طالبان رفتن دختران به مدرسه و خارج شدن آنها از منزل را حرام می دانند و معتقدند حتی اگر لازم است زنان از خانه خارج شوند حتما باید یکی از محارم آن‎ها همراهشان باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.