تلفات جمعۀ خونین کابل به ۵۱ نفر افزایش یافت

- ۱۸ اسد ۱۳۹۴

mnandegar-3بر اساس ارقام تازه که روز شنبه منتشر شد، تلفات حملات طالبان علیه تاسیسات ناتو، ارتش و پولیس در کابل به ۵۱ کشته و صدها زخمی رسید.
هیأت سازمان پیمان اتلانتیک شمالی، ناتو، روز شنبه کشته‌شدن هشت غیر نظامی در حمله روز جمعه را تایید کرد. این افراد برای ناتو کار می‌کردند.
طالبان مسوولیت این حمله و نیز دیگر حملۀ روز جمعه که در آن ۲۷ نفر از جمله افراد غیر نظامی و اعضای کادر پولیس کشته شدند را بر عهده گرفت. با این حال طالبان مسوولیت حملۀ پنجشنبه شب را بر عهده نگرفت.
در این حملات شورشیان نشان دادند می‌توانند نیروهای امنیتی را در قلب پایتخت افغانستان هدف قرار دهند.
حملات روز جمعه، یکی از جدی ترین حملات در ماه‌های گذشته و نخستین مورد در کابل از زمان معرفی رهبر جدید طالبان در هفته گذشته بود. این حملات، ضربه دیگری به روند صلح شکننده که نخستین جلسه آن ماه جولای برگزار شد ولی هفته گذشته به تعویق افتاد، وارد می‌کند.
مردم دیروز با رفتن به بیمارستان‌ها و بانک‎‏های خون در شهر، به زخمی‎های رویدادهای اخیر خون اهدا کردند.
آنان گفتند که با اهدای خون می‎خواهند به تروریسم و دهشت افگنی نه بگویند.
سخنگوی کرملین اعلام کرد: ایالات متحده امریکا با افزودن یک میدان نفت و گاز روسیه به لیست تحریم‌ها موجب شده تا لطمه بیشتری به روابط مسکو با واشنگتن وارد شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیمیتری پسکوف سخنگوی ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه گفت: ادامه گفت‌وگو به زبان تحریم بیش از پیش به روابط دو جانبه لطمه وارد می‌کند.
دولت روسیه اعلام کرد که میدان نفت و گاز تحریم شده در دریای اوخوتسک در ساحل سیبری واقع است و متعلق به شرکت نفتی گاز پروم است.
سخنگوی کرملین به شدت از تحریم این میدان نفتی انتقاد کرد اما گاز پروم اظهار نظری نکرد.
پسکوف گفت که تحریم‌های غرب از نظر روسیه کوته‌بینانهاست و اقتصاد مسکو می‌تواند در مقابل فشارها ایستادگی کند. وی افزود: اقتصاد روسیه استواری خود را نشان داده است. از نظر ما چنین اقداماتی تاثیر چشمگیری ندارد و موفق نخواهد بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.