احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





شکست برنامۀ حملۀ طالبان به بلـــخ

- ۱۹ اسد ۱۳۹۴

سه شنبه ۲۰ اسد ۱۳۹۴/

 

mnandegar-3آمر امنیت فرماندهی پولیس در ولایت بلخ از دفع تهاجم طالبان بر ولایت بلخ خبر داده و می افزاید که مهاجمان در این نبرد متحمل تلفات سنگینی شده اند.
جنرال عبدالرزاق قادری آمر امنیه فرماندهی پولیس ولایت بلخ می گوید که شب گذشته جنگجویان طالب با حمله بر یک پاسگاه نیروهای امنیتی این ولایت در قلعه خیرآباد که در امتداد سرحد ولسوالی خلم با ولسوالی چهار دره ولایت قندوز واقع شده است؛ قصد تصرف این پاسگاه را داشتند که با واکنش به موقع نیروهای امنیتی روبرو گردیده و با دادن چندین کشته و زخمی مجبور به عقب نشینی گردیدند.
به گفته آقای قادری؛ در این نبرد که چندین ساعت به طول انجامید، حدود ۱۰-۱۵ جنگجوی مهاجمان کشته و زخمی شده و بقیه آنان بدون کدام دستاوردی بسوی ولسوالی چهار دره قندوز عقب نشینی کردند.
ولایت بلخ از جمله ولایت های امن کشور به حساب می آید که در محاصره چندین ولایت ناامن مانند سرپل، جوزجان و قندوز قرار گرفته است؛ هرچند گروه طالبان بارها سعی در برهم زدن امنیت این ولایت از راه های گوناگون کرده است، اما تاکنون تمامی تلاش های آنان بی نتیجه مانده و در این راه هیچ موفقیتی نصیب شان نگردیده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

يک نظر

  • Shah Jahan گفت:

    عجب قوماندان امنیه کودن داریم شما قضاوت کنید خصوصاشخص محترم وزیر داخله مکررآ برایتان یادآوری میکنم ضرب المثل عام مشهور است بزرگان ما میگفت که بالای زاغ بودنه شکار نمیشودعقاب است شکار میکند. این قوماندان شهر توانای این پست را ندارد در صحنه حادثه حاضر میشود در مقابل خبر نگاران و یا مردم عام در محل واقعه به خبر نگاران گزارش میدهدموتر آمد چند نفر کشته شد چند نفر زخمی شد موتر کرولا بود این بدبخت کودن وظیفه خود را نمیداند به حیث امر قوماندانی افسوس کسی نیست پرسان کند. او بدبخت کودن این موتر از آسمان و یا مریخ مستقیمآ دهن درازه میدان هواهی کابل فرود آمد ویا از بیست پوسته تلاشی بیخبر ویا معامله گرو یا به امر خودت بدون تلاشی گذشته به محل مطلوب خودرا رسانده.

    یکبار دیگر به مقامات محترم یاد آوری میکنم در تعین پست قوماندانی تجدید نظر کنید باند هایست از پاکستان اداره میشود تواناهی برطرفی وی از توانی وزیر داخله بالا است کاملا میداند از جریان واقف است اما در تبدیلی وی نا توان است. محترم داکتر عبدالله همرای محترم رهیس جمهور عاجل تصمیم گیرد ورنه منتظر حمله شدیدتر باشید مردم بیگناه وطن در خون جان میدهدشما دقت کنیدشروع از قتل فرخنده موضوع پارلمان مهمان خانه ملل متحد دو بار پلان طرح قتل سفیر هند همه پلان شده از استخبارات پاکستان بوده چرا وزارت داخله اینقدر غافل است همه توسط باند شروع بعضی نفراز داخل ارگ وزارت داخله بعضی اشخاص از جمله قوماندان ولایت کابل داخل این باند است سابقه جرمی وی را بخوانید ترفیع فوق العاده پی درپی همه به اشاره استخبارات پاکستان صورت گرفته به کمک استخبارات پاکستان در چوکی نصب شده. مردم را به گرفتاری چند پودری کیسه بر و یاگرفتاری مظنون اغفال میکند کیسه بری کار بد است ضرر وی بیک شخص میرسد نه به عام جامعه ویا پودری مسول دولت است زمینه کار نتوانسته برای جوانان مهیانساخته از مجبوریت و بیکاری رو به پودر آورده ویا توسط کشور های همسایه عمدی پودری شده توجه مقامات محترم را می خواهم اگر وطن را دودارید به خاطر حفظ جان وطن داران عزیز دقت کنید حتی در تلویزون ملی شبکه پنجابی فعال وجود دارد زمینه مصاحبه و تبلیغات کاذب را برای وی مهیا میسازد امنیت دولتی توسط اشخاص صادق خودکمک کند تا ریشه را یابداگر توانی برطرف کردن وی را داشته باشد کار ماح نیست ملیون ها دالر روزانه از طرف حلقات دشمنان افغانستان بخاطرتخریب وطن عزیز مصرف میشود . حاجی صبور