جنرال امریکایی در افغانستان: داعش به شکل منسجمی در افغانستان فعالیت دارد

- ۲۴ اسد ۱۳۹۴

معاون مأموریت حمایت قاطع ناتو و یکی از فرماندهان نیروهای امریکایی در افغانستان ضمن تأکید بر همکاری با دولت کابل گفت که گروه تروریستی داعش با طالبان این کشور در حال جنگ هستند.
جنرال ویلسون شافنر معاون نیروهای ناتو و یکی از فرماندهان نیروهای امریکایی در افغانستان اعلام کرد: گروه تروریستی داعش در افغانستان به اندازه‌یی که در عراق و سوریه فعالیت می‌کند توانایی ندارد.
mnandegar-3وی در یک نشست خبری ویدئویی با خبرنگاران در وزارت دفاع امریکا گفت: گروه تروریستی داعش نتوانسته در افغانستان فعالیت منسجمی داشته باشد.
شافنر افزود: با این وجود گروه تروریستی داعش ظرفیت آن را دارد تا به یک تهدید جدی در افغانستان تبدیل شود.
معاون نیروهای ناتو در افغانستان اذعان داشت: در حال حاضر داعش با طالبان در جنگ می‌باشد، اما در این میان غیرنظامیان متضرر شده‌اند و این امر سبب بی‌ثباتی این کشور نیز شده است.
جنرال ویلسون شافنر معاون ناتو و یکی از فرماندهان نیروهای امریکایی در افغانستان این سخنان را در حالی مطرح می‌کند که چندی پیش سرهنگ برایان تریبوس مدیر رسانه‌های برنامه حمایت قاطع سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان نیز اظهار داشت: حضور داعش در افغانستان نگران کننده است و سازمان ناتو فعالیت گروه داعش در این کشور را زیر نظر دارد.
تریبوس گفته بود: گروه تروریستی داعش تهدید جدی برای افغانستان است اما خطر بزرگی برای این کشور نیست، به طور نمونه برخی از اعضای طالبان از این گروه اعلام حمایت کرده‌اند در حالی که بیشتر گروه طالبان با داعش در حال جنگ هستند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.