داروی پاکستـانی تحـریم شـد

گزارشگر:یک شنبه 25 اسد 1394 - ۲۴ اسد ۱۳۹۴

اتحادیۀ واردات دارو و اتاق تجارت و صنایع افغانستان در واکنش به اقدامات اخیر پاکستان، واردات دارو را از این را کشور تحریم کرد.
اتحادیه واردات داروی افغانستان با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد: به‌دنبال حملات دشمنان افغانستان در مناطق شاه شهید، قصبه و فرودگاه بین‌المللی کابل و به خاک و خون کشیده شدن ده‌ها غیر نظامی در افغانستان، این اتحادیه همراه با اتاق تجارت و صنایع کشور ضمن محکوم کردن حملات اخیر و اعتراض به عملکرد اسلام‌آباد در قبال کابل از واردات دارو از mnandegar-3پاکستان خودداری خواهد کرد.
عبدالقادر زازی وطن دوست رییس اتحادیه واردات دارو و از اعضای پارلمان افغانستان در این باره گفت: هدف از تحریم واردات دارو از پاکستان، حمایت از سیاست‌های اخیر دولت کابل در قبال پاکستان و فشار آوردن بر اسلام‌آباد است.
وی افزود: تحریم واردات دارو از پاکستان به افغانستان هیچ تأثیری در قیمت بازار داروی این کشور نمی‌گذارد، زیرا داروی مورد نیاز از کانال‌های دیگری نیز تأمین می‌شود.
زازی تأکید کرد: بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ تولید دارو در پاکستان افرادی هستند که مستقیماً در سیاست‌های داخلی این کشور فعالیت می‌کنند و از آن جمله می‌توان نوازشریف نخست وزیر و رهبر جماعت علمای اسلام پاکستان را نام برد که صاحبان بزرگترین شرکت‌های تولید دارو هستند.
اتحادیه واردات داروی افغانستان امیدوار است تا بتواند با اینگونه اقدامات به پاکستان فشار آورد تا به خواسته مردم افغانستان احترام بگذارد و دیگر حاکمیت ملی این کشور را نقض نکند.
شایان ذکر است که ۵۰ درصد بازار مصرف داروی افغانستان را داروهای تولید پاکستان تشکیل می‌دهد.
همچنین با افزایش ناامنی‌های افغانستان، مردم ضمن متهم کردن سازمان‌های اطلاعاتی پاکستان در دست داشتن در حملات اخیر کابل و دیگر ولایات افغانستان خواستار جلوگیری از واردات کالاهای پاکستانی و تحریم آن شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.